2020. március 27., péntek

Fizika 03.27.

 A gázok nyomása tesztet a 23-i blogbejegyzésben négyen töltötték ki!
 Gázok nyomása teszt pótlása ITT
Legyetek szívesek pótolni, különben a Krétában fogom jelezni a hiányt!

A mai tananyaghoz nem tartozik teszt.
A link egy vázlathoz visz. Írd le a füzetbe, próbáld ki a szimulációkat, és gondolkodj a munkafüzet kiadott feladatain. Emellett készülj a projektmunkára, találsz egy motiváló videót, hogy a korábbi években, hogyan oldották meg ezt a diákok. Gondolkodj, milyen módon szeretnél beszámolni a nyomás témaköréből, témazáró dolgozat vagy projektmunka (kísérlet-bemutatás, feladatlap, PPT, szimulációmagyarázat, játékelemzés, plakát, stb.)
A tesztkitöltésekből azt látom, muszáj a körmötökre nézni, ezért a házi feladatokat (jegyzetet is, munkafüzet fotóját) kérem a busijudithazifeladat@gmail.com címre elküldeni.
Bármilyen segítségre van szükséged, ezen az emailen, vagy messengeren  megtalálsz.
Itt a mai feladatod:
https://docs.google.com/document/d/1f7hFUkJasljbOfDdJtm9d0WoEFPe-kzWKW8ehKXyLQw/edit?usp=sharing
 Jó munkát!
Busi Judit

Matek 03.27

Szia Mindenki!

Péntek az én napom, gondolom, a tiétek is!

Már igen sokan elküldtétek a mára feladott házit, remélem, a többiektől is megkapom.
Nagy dicséret az egész osztálynak, 1 fő kivételével mindannyian felvettétek a kapcsolatot és küldtetek házit. Ennek nagyon örülök.
Remélem végzek a házik javításával hétfőig, ugyanis értékelést ígértem, no meg egy kis elméleti számonkérést. Ez következik most!

A feladatsor: Háromszögek
Készítettem egy másik űrlapot, ami elméletileg pontoz is: pontozással  (lehet, hogy nem úgy fog működni, ahogyan gondolom: bocsánat)

Az óra címe: A háromszögek egybevágóságának alapesetei

Ha van még energiátok, olvassátok el a tk 201-203. oldalán található kiemelt tanulnivalókat. Ki is lehet jegyzetelni, de az nem azt jelenti, hogy mindent leírtok ti is! Csak a lényeget!

Hf: pihenés, lazulás a kertben (persze, ha nincs hideg)
Szép hétvégét Nektek, vigyázzatok magatokra!

Történelem Hídember

Kedves 7. évfolyam!

Mivel nem kaptam még meg mindenkitől a MF-házit, így ennek megoldásait majd csak kedden osztom meg veletek...

Ma pedig az 1848/49-es forradalom és szabadságharc zárásaként -ígéretemhez hűen- nézzük meg   "A legnagyobb magyar" életét bemutató filmet, A HÍDEMBER-t. Ezalatt pontgyűjtésre hívlak Benneteket!

A PONTGYŰJTÉS SZABÁLYAI: 
A jól megválaszolt és IDŐBEN elkészített feladatokra pontokat fogok adni, s ha egy hónap alatt összegyűjtesz 100 pontot, akkor kapsz egy ötöst! De lustálkodni sem ér, mert az egy hónap letelte után a pontjaidat átváltom %-ra, s olyan jegyet kapsz... (Pl. ha egy hónap alatt csak 44 pontot tudtál összegyűjteni, akkor az 44 %, azaz kettes lesz...)
Javaslom a határidők beírását a naptáradba (Én is ezt csinálom), mert a későn érkező megoldásokat meg se nyitom, azonnal lenullázom!!!! Minden feladatra töriből majdnem egy heted lesz mindig!!!

Íme a mai órai feladatod:

1. lépés: 
- Nézd meg A Hídember című filmet! (Kicsit hosszú, több, mint 2 óra...)

Itt találod a film linkjét:

(de máshol is megnézheted...)

2. lépés: 
Itt látsz 4 db feladatot. Ebből kettőt válassz ki (bármelyik kettőt választhatod), és zsebeld be az utánuk járó pontokat! Megoldásaidat fotózd le és küldd el nekem a: bjfkrisztina7.osztaly@gmail.com e-mail címre!
A FELADATOK MEGOLDÁSA SORÁN BÁRMIT HASZNÁLHATSZ (internet, tankönyv, atlasz, kis szülői segítség)!!!

Hogyan ajánlanád a filmet másoknak? Készíts filmajánlót osztálytársaidnak (minimum 10 mondat)! (10 pont)

- Rajzlapra készítsd el a film plakátját! (5 pont)

- Rajzlapra készíts nekem a film bármelyik jelenetéből illusztrációt! (5 pont)

- Minimum 10 vázlatpontban foglald össze a film történetét, cselekményvázlatát! (10 pont)



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ha vkinek sajnos technikai okok miatt nem megoldható a film megtekintése, attól a következő olvasmány elolvasását kérem:
Arad, a "magyar Golgota" (TK. 100-101. old.)
Az olvasmány elolvasása után e-mail-ben válaszoljatok a következő kérdésekre (így te is tudsz szerezni 15 pontot!)
1. Mi az oka annak, hogy nem tudtad megnézni A Hídember című filmet?
2. Mit jelent az olvasmány címében szereplő "Golgota" szó? (ez nincs benne az olvasmányban, net-en kellene megkeresni...)
3. Aulich Lajos mivel töltötte az utolsó éjszakáját?
4. Damjanich János kivel társalgott kedélyesen útban a kivégzése helyszínére?
5. Október 6-án nemcsak Aradon történtek kivégzések... Kin és hol hajtották végre a halálos ítéletet?
6. Egy lapra rajzold le vagy építsd meg(LEGO, gyufásdoboz stb.) az aradi Szabadság-szobrot! (Egyébként a Határtalanul kirándulásunk során ezt személyesen megtekintettük volna!!! :(      De nem baj, ami késik, nem múlik...)

Határidő kedd, azaz március 31., reggel 8 óra!!! 

Jó munkát!
Üdv: Kriszta néni














Nyelvtan

Sziasztok!

Mf. 116/3, 4

Segítség: Bálint napja  főnév

Földrajz 06.11.

Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat,...