Kedves Hetedikesek!
Az iskolának aktiválva lett a Microsoft Office 365 iskolai fiók, amelyet minden tanuló saját azonosítóval tudja használni.
Létrehoztunk a 7.b osztálynak egy csoportot a Teams alkalmazásban, azt szeretném ha mindenki azt használná. Ezen keresztül könnyen be tudjátok adni a feladatok megoldását, tudtok kérdezni a tanáraitoktól, sőt online élő kapcsolatot is tudtok kialakítani akár az egész osztállyal.
Az alábbi lépéseket kell végrehajtani: (Okostelefonnal és laptoppal is használható)
Okostelefonnal:
1. Töltsd le az AppStore-ból a Teams app-ot.
2. Nyisd meg a letöltött alkalmazást.
3. Kérni fogja a felhasználónevedet és jelszavad. (ezt elküldöm neked messengeren vagy emailben keresztül, csak írj rám: ltanita@kossuthtfoldvar.onmicrosoft.com )
És már kész is!
ha számítógépen használnád:
Laptopon/számítógépen:
1. nyisd meg a portal.office.com oldalt
2. lépj be a felhasználónév jelszó párossal (ügyelj, hogy pontosan írd be!)
3. Ott láthatod az elérhető office alkalmazásokat. Válaszd ki a Teams-t. Kattints rá.
Ekkor felajánlja, hogy letöltheted a gépedre, illetve webalkalmazásban is használhatod.
Töltsd le a gépedre, majd megnyitás után lépj be a felhasználóneveddel jelszóval.
Kész, használhatod.
Kérem, hogy a felhasználóneved és jelszó miatt keress! (emailben: anita.toth.lakatosne@gmail.com
vagy messengeren)
Várunk benneteket a Teams-ben!
Lakatosné Tóth Anita
2020. április 16., csütörtök
Informatika 04. 16.
Kedves 7.b!
Remélem jól telt a szünet és kipihentétek magatokat!
Ha mindent bepótoltatok, akkor újult erővel vághattok bele a
hátralévő idő feladataiba.
A feladatod a következő óráig:
- Töltsd ki a következő feladatlapot: Feladatlap
- A Code oldalán juss el a 12. leckéig. Itt tudsz belépni: CODE 7.B
- Olvasd el és nézd meg a Pályaorientációs tananyag részeként: MULTIMÉDIA FEJLESZTŐ
Jó munkát kívánok!
Gál Anita
zoldinfo936@gmail.com
Testnevelés 04.16.
Sziasztok!!
Várom az ötleteket az otthoni mozgásra,amit Te kipróbáltál? Hogyan sportolsz otthon?
Küldd el levélben,várom a módszereket!
Egy kis elmélet!! Learning.Apps
Sportágak-egészség
Várom az ötleteket az otthoni mozgásra,amit Te kipróbáltál? Hogyan sportolsz otthon?
Küldd el levélben,várom a módszereket!
Egy kis elmélet!! Learning.Apps
Sportágak-egészség
Földrajz 04.16.
Sziasztok!!
A REDMENTA-s gyakorló tesztlap után töltsétek ki a munkafüzet
"Mit tudsz Amerikáról" című részből a következő feladatokat: 34-35.oldal végéig, 37.oldal 10-11-12.
Ne felejtsétek el jól láthatóan bejelölni a városokat a térképvázlatba a 11-es feladatnál!
Sok a feladat,nem baj,ha nem egyszerre csináljátok meg, a jövő hét hétfőn lesz óránk legközelebb,addigra küldjétek el lefotózva a munkátokat! Próbáljatok ügyesen fotózni,olvashatóan írni!!😄😄
Az osztály nagy része megcsinálta a Redmentán a 2 gyakorló feladatsort.Az értékelésnél együtt nézem a két végeredményt és az alapján kaptok érdemjegyet. Az eddigi munkátokat,amit a digitális oktatásban töltöttünk,szintén értékelem az alapján,hogy mennyire voltatok szorgalmasak,pontosak egy-egy feladat kapcsán. A Kréta naplóba írom az érdemjegyeket.Sajnos azokat is jegyeznem kell,akik nem igazán iparkodnak!
💏💏💑
A REDMENTA-s gyakorló tesztlap után töltsétek ki a munkafüzet
"Mit tudsz Amerikáról" című részből a következő feladatokat: 34-35.oldal végéig, 37.oldal 10-11-12.
Ne felejtsétek el jól láthatóan bejelölni a városokat a térképvázlatba a 11-es feladatnál!
Sok a feladat,nem baj,ha nem egyszerre csináljátok meg, a jövő hét hétfőn lesz óránk legközelebb,addigra küldjétek el lefotózva a munkátokat! Próbáljatok ügyesen fotózni,olvashatóan írni!!😄😄
Az osztály nagy része megcsinálta a Redmentán a 2 gyakorló feladatsort.Az értékelésnél együtt nézem a két végeredményt és az alapján kaptok érdemjegyet. Az eddigi munkátokat,amit a digitális oktatásban töltöttünk,szintén értékelem az alapján,hogy mennyire voltatok szorgalmasak,pontosak egy-egy feladat kapcsán. A Kréta naplóba írom az érdemjegyeket.Sajnos azokat is jegyeznem kell,akik nem igazán iparkodnak!
💏💏💑
Kémia 04.16
Szia Mindenki!
A tavaszi szünetnek egykettőre vége lett, kezdődjön a tanulás!
Ott hagytuk abba, hogy kémiai reakció, innen folytatjuk.
A mai óránk címe: A kémiai egyenlet
Ahogyan az a anyagoknak van jele-ami lehet vegyjel, vagy képlet- a reakcióknak is van jele: ez a kémiai egyenlet.
Szükség van az egyenletíráshoz az anyagok jeleinek pontos ismeretére és a tömegmegmaradás törvényére, hiszen az egyenletnek- mint a matekban is tanultátok- itt is két oldala van és közöttük az = jel nem kamu, valóban egyenlőnek kell lennie. A kémia nem varázslás: nem tűnnek csak úgy el az anyagok a semmibe!
Szóval a mai feladat a következő: tk 105-106 olvasása, az itt szereplő példák leírása a füzetbe úgy, hogy az összefüggéseket lépésről lépésre megpróbáljátok követni és értelmezni. Tudom, hogy ez így igen nehéz, de most ez van!
Magam helyett egy tanár urat és a magyarázatát ajánlom a figyelmetekbe: Egyenletírás 1
Jó munkát kívánok.
Legyen szép napotok!
A tavaszi szünetnek egykettőre vége lett, kezdődjön a tanulás!
Ott hagytuk abba, hogy kémiai reakció, innen folytatjuk.
A mai óránk címe: A kémiai egyenlet
Ahogyan az a anyagoknak van jele-ami lehet vegyjel, vagy képlet- a reakcióknak is van jele: ez a kémiai egyenlet.
Szükség van az egyenletíráshoz az anyagok jeleinek pontos ismeretére és a tömegmegmaradás törvényére, hiszen az egyenletnek- mint a matekban is tanultátok- itt is két oldala van és közöttük az = jel nem kamu, valóban egyenlőnek kell lennie. A kémia nem varázslás: nem tűnnek csak úgy el az anyagok a semmibe!
Szóval a mai feladat a következő: tk 105-106 olvasása, az itt szereplő példák leírása a füzetbe úgy, hogy az összefüggéseket lépésről lépésre megpróbáljátok követni és értelmezni. Tudom, hogy ez így igen nehéz, de most ez van!
Magam helyett egy tanár urat és a magyarázatát ajánlom a figyelmetekbe: Egyenletírás 1
Jó munkát kívánok.
Legyen szép napotok!
Német emelt
Liebe Kinder!
Korábban a Fahr - szótővel alkottunk új szavakat, azok jelentését pedig körülírtuk, elmagyaráztuk a többieknek.
Most a der Flug szó segítségével képzett szavakat nézzük meg!
Tk. 63./18.
Szótározzátok ki és tanuljátok meg a szavakat!
Válasszatok ki 5 szót és néhány mondatban fogalmazzátok meg jelentésüket a füzetben!
A megoldásokat kérem a szokott módon elküldeni!
Határidő: április 17.
Korábban a Fahr - szótővel alkottunk új szavakat, azok jelentését pedig körülírtuk, elmagyaráztuk a többieknek.
Most a der Flug szó segítségével képzett szavakat nézzük meg!
Tk. 63./18.
Szótározzátok ki és tanuljátok meg a szavakat!
Válasszatok ki 5 szót és néhány mondatban fogalmazzátok meg jelentésüket a füzetben!
A megoldásokat kérem a szokott módon elküldeni!
Határidő: április 17.
Történelem A dualizmus kora
Kedves 7. évfolyam!
A mai órán még mindig a dualizmus korával fogunk foglalkozni.
1. lépés:
Olvasd el a TK. 37. leckéjét (147-149. old.) és a 38. leckéjét (150-152. old.)!
2. lépés:
Az olvasott információk alapján készíts egy 10 pontot érő feladatot ( "Hazudós Pisti", keresztrejtvény, "Ki vagyok én?" , Szövegkiegészítős feladat stb.)!
3. lépés:
A kitalált feladatodat megoldással együtt küldd el a címemre, és zsebeld be érte a 10 pontot!
bjfkrisztina7.osztaly@gmail.com
HATÁRIDŐ: 2020. április 17., reggel 8 óra !!!
Jó munkát!
Kriszta néni
A mai órán még mindig a dualizmus korával fogunk foglalkozni.
1. lépés:
Olvasd el a TK. 37. leckéjét (147-149. old.) és a 38. leckéjét (150-152. old.)!
2. lépés:
Az olvasott információk alapján készíts egy 10 pontot érő feladatot ( "Hazudós Pisti", keresztrejtvény, "Ki vagyok én?" , Szövegkiegészítős feladat stb.)!
3. lépés:
A kitalált feladatodat megoldással együtt küldd el a címemre, és zsebeld be érte a 10 pontot!
bjfkrisztina7.osztaly@gmail.com
HATÁRIDŐ: 2020. április 17., reggel 8 óra !!!
Jó munkát!
Kriszta néni
04.16. Biológia Ízeltlábúak törzse 1.rész
Sziasztok Gyerekek!
A mai óra anyaga : A legnépesebb állatcsoport tk.148-149. o. ( rovarokig)+ Mf. 63.o. 1.feladatok
1. Besorolása Állatok országa/ ízeltlábúak törzse/ pókszabásúak osztálya
2. Élőhelye főleg szárazföld
3. Külleme Testtájak: előtest-utótest; előtestén négy pár pontszem van
4.Kültakarója lágykitines
5. Mozgása négy pár ízelt láb
6. Táplálkozása
-Életmódja Ragadozó vagy élősködő
-Táplálékszerzése Háló, csáprágó, méregmirigy, külső emésztés; a kullancs verejtéket + hőt érzékel
7. Légzés trachearendszer, tracheatüdő
8. Szaporodása petékkel, belső megtermékenyítéssel
Egyedfejlődése többnyire átalakulás nélkül fejlődnek
példafajok: közönséges kullancs, koronás keresztespók, vastagfarkú skorpió
1. Besorolása Állatok országa/ ízeltlábúak törzse/ rákok osztálya
2. Élőhelye Víz
3. Külleme Testtájak: fejtor-potroh; fejtorán két pár csápot visel
4. Kültakarója Meszes és kitines - akár 35-40x is vedlik
5. Mozgása Öt pár ízelt láb;1. nagyollós, 2-3. kisollós, 4-5. karmos; hátrafelé menekül
6. Táplálkozása Ragadozó vagy dögevő
7. Légzése Kopoltyúval
8. Szaporodása petékkel
9. Egyedfejlődése Potrohon hordott pete, átalakulás nélküli fejlődés.
A mai óra anyaga : A legnépesebb állatcsoport tk.148-149. o. ( rovarokig)+ Mf. 63.o. 1.feladatok
Az ízeltlábúak
általános jellemzői
- az állatvilág legnépesebb törzse
- szelvényes állatok
- testtájaik:
- fej
- tor
- potroh
- külső váz anyaga kitin-->szilárdít, véd
- belső falához izmok tapadnak
- vedlés
- ízeltlábak
- légzőszerv: légcsövek vagy kopoltyúk
- fejlett érzékszervek
Osztályok
Osztály |
Testtájak |
Ízelt láb |
Élőhely |
Típusállat |
Légzés |
Rákok |
Fejtor-potroh |
5 pár |
Víz |
Kecskerák |
kopoltyú |
Pókszabásúak |
Előtest-utótest |
4 pár |
Szárazföld |
Koronás keresztespók |
trachearendszer, tracheatüdő |
Rovarok |
Fej-tor-potroh |
3 pár |
Levegő |
Májusi cserebogár |
légcsőrendszer |
Pókszabásúak osztálya
1. Besorolása Állatok országa/ ízeltlábúak törzse/ pókszabásúak osztálya
2. Élőhelye főleg szárazföld
3. Külleme Testtájak: előtest-utótest; előtestén négy pár pontszem van
4.Kültakarója lágykitines
5. Mozgása négy pár ízelt láb
6. Táplálkozása
-Életmódja Ragadozó vagy élősködő
-Táplálékszerzése Háló, csáprágó, méregmirigy, külső emésztés; a kullancs verejtéket + hőt érzékel
7. Légzés trachearendszer, tracheatüdő
8. Szaporodása petékkel, belső megtermékenyítéssel
Egyedfejlődése többnyire átalakulás nélkül fejlődnek
példafajok: közönséges kullancs, koronás keresztespók, vastagfarkú skorpió
Rákok osztálya
1. Besorolása Állatok országa/ ízeltlábúak törzse/ rákok osztálya
2. Élőhelye Víz
3. Külleme Testtájak: fejtor-potroh; fejtorán két pár csápot visel
4. Kültakarója Meszes és kitines - akár 35-40x is vedlik
5. Mozgása Öt pár ízelt láb;1. nagyollós, 2-3. kisollós, 4-5. karmos; hátrafelé menekül
6. Táplálkozása Ragadozó vagy dögevő
7. Légzése Kopoltyúval
8. Szaporodása petékkel
9. Egyedfejlődése Potrohon hordott pete, átalakulás nélküli fejlődés.
példafajok: kecskerák, folyami rák
Angol E
Good morning!
Task 4 today:
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
I hope you had nice holidays. Have a beautiful day.
Tóthné VK
Task 4 today:
- TK 63/3a Kösd össze! ( Help: story) Füz-be másold le: 1. sor angolul, alá a fordítása (2 szín!) Jelentések: 1 Bocsánat a késésért. 2 Én is épp most érkeztem. 3 Nem fogod elhinni, mi történt. 4 Nem akarom tudni. 5 Mesélj el róla mindent! 6 Te jó ég!
- TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
I hope you had nice holidays. Have a beautiful day.
Tóthné VK
Nyelvtan
Kedves Gyerekek!
Remélem jól telt a szünet!
A digitális oktatás eddigi tapasztalatai alapján sajnálatos módon azt vettem észre, hogy többen hiányosan, a határidőt túllépve vagy egyáltalán nem küldik el a feladatokat. Ez nagy baj, mert az osztályzatok nagyrészt a beküldött feladatok alapján születnek.
A kérésem a következő: rendszeresen kövessétek a blogot! A tantárgy feladatait ÓRAREND SZERINT az adott napon találjátok meg. Pl. ha hétfőn van irodalom az órarendben, aznap kapjátok a feladatot. (A visszakeresgélés nehézkes.) Határidő mindig a következő tanóra napja. Dolgozzatok folyamatosan, ne halmozzátok a feladatokat! Tapasztaltátok, hogy nem adok sokat, de azt a keveset kérem pontosan elküldeni.
Akik eddig is szépen dolgoztak, azokat nagyon megdicsérem!
Mai feladatotok:
Nézz utána, mit jelent a keresztneved!
Írj értelmező jelzős szerkezeteket osztálytársaiddal kapcsolatban! Mf. 122/4 pl. Barni, a beszédes(bocs, Barni!!!!!!)
Remélem jól telt a szünet!
A digitális oktatás eddigi tapasztalatai alapján sajnálatos módon azt vettem észre, hogy többen hiányosan, a határidőt túllépve vagy egyáltalán nem küldik el a feladatokat. Ez nagy baj, mert az osztályzatok nagyrészt a beküldött feladatok alapján születnek.
A kérésem a következő: rendszeresen kövessétek a blogot! A tantárgy feladatait ÓRAREND SZERINT az adott napon találjátok meg. Pl. ha hétfőn van irodalom az órarendben, aznap kapjátok a feladatot. (A visszakeresgélés nehézkes.) Határidő mindig a következő tanóra napja. Dolgozzatok folyamatosan, ne halmozzátok a feladatokat! Tapasztaltátok, hogy nem adok sokat, de azt a keveset kérem pontosan elküldeni.
Akik eddig is szépen dolgoztak, azokat nagyon megdicsérem!
Mai feladatotok:
Nézz utána, mit jelent a keresztneved!
Írj értelmező jelzős szerkezeteket osztálytársaiddal kapcsolatban! Mf. 122/4 pl. Barni, a beszédes(bocs, Barni!!!!!!)
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
Földrajz 06.11.
Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat,...
-
Sziasztok! Nézzétek meg a videókat! https://videotanar.hu/tananyagok/644/az-egyszeru-mondat-elemzese-minosegjelzo-es-kijelolojelzo/ ht...
-
Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat,...
-
Sziasztok Gyerekek! A tegnapelőtti REDMENTA dolgozatot nem mindenki töltötte ki! A mai óra anyaga Tk. 143-145.o. + Mf. 61.o. 1,2,3,4 + v...