2020. április 16., csütörtök

Teams belépés

Kedves Hetedikesek!

Az iskolának aktiválva lett a Microsoft Office 365 iskolai fiók, amelyet minden tanuló saját azonosítóval tudja használni.

Létrehoztunk a 7.b osztálynak egy csoportot a Teams alkalmazásban, azt szeretném ha mindenki azt használná. Ezen keresztül könnyen be tudjátok adni a feladatok megoldását, tudtok kérdezni a tanáraitoktól, sőt online élő kapcsolatot is tudtok kialakítani akár az egész osztállyal.

Az alábbi lépéseket kell végrehajtani: (Okostelefonnal és laptoppal is használható)

Okostelefonnal:
1. Töltsd le az AppStore-ból a Teams app-ot.
2. Nyisd meg a letöltött alkalmazást.
3. Kérni fogja a felhasználónevedet és jelszavad.  (ezt elküldöm neked messengeren vagy emailben keresztül, csak írj rám: ltanita@kossuthtfoldvar.onmicrosoft.com  )

És már kész is!

ha számítógépen használnád:
Laptopon/számítógépen:
1. nyisd meg a portal.office.com oldalt
2. lépj be a felhasználónév jelszó párossal (ügyelj, hogy pontosan írd be!)
3. Ott láthatod az elérhető office alkalmazásokat. Válaszd ki a Teams-t. Kattints rá.
Ekkor felajánlja, hogy letöltheted a gépedre, illetve webalkalmazásban is használhatod.
Töltsd le a gépedre, majd megnyitás után lépj be a felhasználóneveddel jelszóval.
Kész, használhatod.

Kérem, hogy a felhasználóneved és jelszó miatt keress! (emailben: anita.toth.lakatosne@gmail.com
vagy messengeren)

Várunk benneteket a Teams-ben!

Lakatosné Tóth Anita

Informatika 04. 16.


Kedves 7.b!

Remélem jól telt a szünet és kipihentétek magatokat!
Ha mindent bepótoltatok, akkor újult erővel vághattok bele a hátralévő idő feladataiba.

A feladatod a következő óráig:
  1. Töltsd ki a következő feladatlapot: Feladatlap
  2.  A Code oldalán juss el a 12. leckéig. Itt tudsz belépni: CODE 7.B
  3. Olvasd el és nézd meg a Pályaorientációs tananyag részeként: MULTIMÉDIA FEJLESZTŐ
Jó munkát kívánok!

Gál Anita
zoldinfo936@gmail.com

Testnevelés 04.16.

 Sziasztok!!

Várom az ötleteket az otthoni mozgásra,amit Te kipróbáltál? Hogyan sportolsz otthon?
Küldd el levélben,várom a módszereket!

Egy kis elmélet!! Learning.Apps



Sportágak-egészség

Földrajz 04.16.

Sziasztok!!

A REDMENTA-s gyakorló tesztlap után töltsétek ki a munkafüzet
 "Mit tudsz Amerikáról" című részből a következő feladatokat: 34-35.oldal végéig, 37.oldal 10-11-12.

Ne felejtsétek el jól láthatóan bejelölni a városokat a térképvázlatba a 11-es feladatnál!

Sok a feladat,nem baj,ha nem egyszerre csináljátok meg, a jövő hét hétfőn lesz óránk legközelebb,addigra küldjétek el lefotózva a munkátokat! Próbáljatok ügyesen fotózni,olvashatóan írni!!😄😄

Az osztály nagy része megcsinálta a Redmentán a 2 gyakorló feladatsort.Az értékelésnél együtt nézem a két végeredményt és az alapján kaptok érdemjegyet. Az eddigi munkátokat,amit a digitális oktatásban töltöttünk,szintén értékelem az alapján,hogy mennyire voltatok szorgalmasak,pontosak egy-egy feladat kapcsán. A Kréta naplóba írom az érdemjegyeket.Sajnos azokat is jegyeznem kell,akik nem igazán iparkodnak!

💏💏💑

Kémia 04.16

Szia Mindenki!

A tavaszi szünetnek egykettőre vége lett, kezdődjön a tanulás!

Ott hagytuk abba, hogy kémiai reakció, innen folytatjuk.
A mai óránk címe: A kémiai egyenlet

Ahogyan az a anyagoknak van jele-ami lehet vegyjel, vagy képlet- a reakcióknak is van jele: ez a kémiai egyenlet.
Szükség van az egyenletíráshoz az anyagok jeleinek pontos ismeretére és a tömegmegmaradás törvényére, hiszen az egyenletnek- mint a matekban is tanultátok- itt is két oldala van és közöttük az jel nem kamu, valóban egyenlőnek kell lennie. A kémia nem varázslás: nem tűnnek csak úgy el az anyagok a semmibe!

Szóval a mai feladat a következő: tk 105-106 olvasása, az itt szereplő példák leírása a füzetbe úgy, hogy az összefüggéseket lépésről lépésre megpróbáljátok követni és értelmezni. Tudom, hogy ez így igen nehéz, de most ez van!

Magam helyett egy tanár urat és a magyarázatát ajánlom a figyelmetekbe:  Egyenletírás 1

Jó munkát kívánok.
Legyen szép napotok!


Német emelt

Liebe Kinder!

Korábban a Fahr -  szótővel alkottunk új szavakat, azok jelentését pedig körülírtuk, elmagyaráztuk a többieknek.
Most a der Flug szó segítségével képzett szavakat nézzük meg!
Tk. 63./18.
Szótározzátok ki és tanuljátok meg a szavakat!
Válasszatok ki 5 szót és néhány mondatban fogalmazzátok meg jelentésüket a füzetben!

A megoldásokat kérem a szokott módon elküldeni!

Határidő: április 17.

Történelem A dualizmus kora

Kedves 7. évfolyam!

A mai órán még mindig a dualizmus korával fogunk foglalkozni.

1. lépés:
Olvasd el a TK. 37. leckéjét (147-149. old.) és a 38. leckéjét (150-152. old.)!

2. lépés:
Az olvasott információk alapján készíts egy 10 pontot érő feladatot ( "Hazudós Pisti", keresztrejtvény, "Ki vagyok én?" , Szövegkiegészítős feladat stb.)!

3. lépés:
A kitalált feladatodat megoldással együtt küldd el a címemre, és zsebeld be érte a 10 pontot!

bjfkrisztina7.osztaly@gmail.com

HATÁRIDŐ: 2020. április 17., reggel 8 óra !!!

Jó munkát!
Kriszta néni




04.16. Biológia Ízeltlábúak törzse 1.rész

Sziasztok Gyerekek!
A mai óra anyaga : A legnépesebb állatcsoport tk.148-149. o. ( rovarokig)+ Mf. 63.o. 1.feladatok


Az ízeltlábúak általános jellemzői

- az állatvilág legnépesebb törzse
- szelvényes állatok
- testtájaik:
            - fej
            - tor
            - potroh
- külső váz anyaga kitin-->szilárdít, véd
             - belső falához izmok tapadnak
              - vedlés
- ízeltlábak
- légzőszerv: légcsövek vagy kopoltyúk
- fejlett érzékszervek

Osztályok
 
Osztály
Testtájak
Ízelt láb
Élőhely
Típusállat
Légzés
Rákok
Fejtor-potroh
5 pár
Víz
Kecskerák
kopoltyú
Pókszabásúak
Előtest-utótest
4 pár
Szárazföld
Koronás keresztespók
trachearendszer, tracheatüdő
Rovarok
Fej-tor-potroh
3 pár
Levegő
Májusi cserebogár
légcsőrendszer
  
Pókszabásúak osztálya
 
 1. Besorolása           Állatok országa/ ízeltlábúak törzse/ pókszabásúak osztálya
 2. Élőhelye               főleg szárazföld
 3. Külleme               Testtájak: előtest-utótest; előtestén négy pár pontszem van

 4.Kültakarója         lágykitines
  5. Mozgása               négy pár ízelt láb
  6. Táplálkozása      
  -Életmódja                  Ragadozó vagy élősködő
  -Táplálékszerzése        Háló, csáprágó, méregmirigy, külső emésztés; a kullancs verejtéket + hőt       érzékel
  7. Légzés                  trachearendszer, tracheatüdő
  8. Szaporodása        petékkel, belső megtermékenyítéssel
 Egyedfejlődése         többnyire átalakulás nélkül fejlődnek
  példafajok: közönséges kullancs, koronás keresztespók, vastagfarkú skorpió


Rákok osztálya


 1. Besorolása            Állatok országa/ ízeltlábúak törzse/ rákok osztálya
 2. Élőhelye                Víz

 3. Külleme               Testtájak: fejtor-potroh; fejtorán két pár csápot visel

 4. Kültakarója         Meszes és kitines - akár 35-40x is vedlik
 5. Mozgása               Öt pár ízelt láb;1. nagyollós, 2-3. kisollós, 4-5. karmos; hátrafelé menekül
 6. Táplálkozása        Ragadozó vagy dögevő
 7. Légzése                 Kopoltyúval

  8. Szaporodása         petékkel
  9. Egyedfejlődése     Potrohon hordott pete, átalakulás nélküli fejlődés.
példafajok: kecskerák, folyami rák


Angol E

Good morning!

Task 4 today:
  • TK 63/3a Kösd össze! ( Help: story) Füz-be másold le: 1. sor angolul, alá a fordítása (2 szín!) Jelentések: 1 Bocsánat a késésért. 2 Én is épp most érkeztem. 3 Nem fogod elhinni, mi történt. 4 Nem akarom tudni. 5 Mesélj el róla mindent! 6 Te jó ég!
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

I hope you had nice holidays. Have a beautiful day.
Tóthné VK

Nyelvtan

Kedves Gyerekek!

Remélem jól telt a szünet!

A digitális oktatás eddigi tapasztalatai alapján sajnálatos módon azt vettem észre, hogy többen hiányosan, a határidőt túllépve vagy egyáltalán nem küldik el a feladatokat. Ez nagy baj, mert az osztályzatok nagyrészt a beküldött feladatok alapján születnek.

A kérésem a következő: rendszeresen kövessétek a blogot! A tantárgy feladatait ÓRAREND SZERINT az adott napon találjátok meg. Pl. ha hétfőn van irodalom az órarendben, aznap kapjátok a feladatot. (A visszakeresgélés nehézkes.) Határidő mindig a következő tanóra napja. Dolgozzatok folyamatosan, ne halmozzátok a feladatokat! Tapasztaltátok, hogy nem adok sokat, de azt a keveset  kérem pontosan elküldeni.

Akik eddig is szépen dolgoztak, azokat nagyon megdicsérem!

Mai feladatotok: 

Nézz utána, mit jelent a keresztneved!

Írj értelmező jelzős szerkezeteket osztálytársaiddal kapcsolatban!  Mf. 122/4 pl. Barni, a beszédes(bocs, Barni!!!!!!)

Földrajz 06.11.

Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat,...