Sziasztok!
A héten azt kérném tőletek,hogy nézzétek
meg azt a filmet,amit küldök nektek. Nem akciófilm,de általatok is
ismert sikeres sportolók és egyben sikeres emberek mesélnek arról,hogyan
lettek élsportolók,miért szeretik az adott sportágat,milyen emberi
tulajdonságokra tanította meg őket a sport.
Nem baj,ha több
részletben nézitek meg,a jövő héten kíváncsi leszek a véleményetekre.
Továbbra is sportoljatok otthon,lakóhelyetek közelében! Nagyon jó érzés
olyan leveleket olvasni,vagy kis videókat nézni,amelyeket közületek
küldtek nekem arról,hogyan mozognak otthon és milyen szorgalmasak! Csak
így tovább!
A film címe: Ép testben ép lélek!
Film
2020. április 21., kedd
Bibliaismeret- Galatákhoz írt levél
Kedves Patrik!
Azt alábbi vázlatot másold be a füzetedbe!
Azt alábbi vázlatot másold be a füzetedbe!
Galácia a Római Birodalom egyik tartománya volt, a mai Törökország
területén. Pál apostol az első misszióútja során járt ott és gyülekezetet is
alapított. Levelének fő üzenete, Jézusban nyert szabadság! "Krisztus
szabadságra szabadított meg minket…" A szabadságban élő ember
lelki gyümölcse: „A szeretet, öröm, békesség,
béketűrés, szívesség, jóság, hűség, szelídség, mértékletesség.” Galata
5:22.
Hf.: Tanuld meg kívülről a
felsorolt lelki gyümölcsöket!
Tk. 131.o./c) feladat és 2 feladat.
ÉNEK - ZENE: Baksa Istvánné
Kedves Tanítványaim!
Megint eltelt egy hét, küldöm a mai anyagot.
Az európai romantika képviselői után ma az egyik legnagyobb magyar zeneszerzővel fogunk ismerkedni, aki a késő romantika és a XX. század képviselője: Kodály Zoltán.
1. Egyetlen feladatotok lesz a mai órán, elkészíteni az életrajzát!
Mivel azonban magyar szerzőről van szó 25 információt kérek!
Az információkban feltétlen szerepeljenek a következők:
- születési, halálozási hely, idő
- apja, anyja neve, foglalkozása
- hol töltötte gyermekkorának nagy részét
- középfokú tanulmányok
- egyetemi tanulmányok /hol, mit tanult?/
- külföldi tanulmányok
- legsikeresebb művei
- családja
- hogyan segítette a gyermekek zenei nevelését?
Kérem, hogy olvashatóan írjatok!!
Az elkészült feladatokat baksaistvanne65@gmail.com címre küldjétek.
Határidő: 2020.05.05.
Jó munkát kívánok!!!
Vigyázzatok magatokra!!!
Györgyi néni
Kedves Tanítványaim!
Megint eltelt egy hét, küldöm a mai anyagot.
Az európai romantika képviselői után ma az egyik legnagyobb magyar zeneszerzővel fogunk ismerkedni, aki a késő romantika és a XX. század képviselője: Kodály Zoltán.
1. Egyetlen feladatotok lesz a mai órán, elkészíteni az életrajzát!
Mivel azonban magyar szerzőről van szó 25 információt kérek!
Az információkban feltétlen szerepeljenek a következők:
- születési, halálozási hely, idő
- apja, anyja neve, foglalkozása
- hol töltötte gyermekkorának nagy részét
- középfokú tanulmányok
- egyetemi tanulmányok /hol, mit tanult?/
- külföldi tanulmányok
- legsikeresebb művei
- családja
- hogyan segítette a gyermekek zenei nevelését?
Kérem, hogy olvashatóan írjatok!!
Az elkészült feladatokat baksaistvanne65@gmail.com címre küldjétek.
Határidő: 2020.05.05.
Jó munkát kívánok!!!
Vigyázzatok magatokra!!!
Györgyi néni
Angol Normál 04.21.
Sziasztok!
Köszönöm szépen, hogy többen beléptetek a Quizlet felületre!
Azt szeretném kérni, hogy aki még nem tette meg, lépjen be.
A feladatokat: LEARN, FlASHCARDS, WRITE, MATCH, TEST, csináljátok meg!
Én látom, hogy ki jelentkezett be és ki hány feladatot csinált.
Az alábbi linken tudjátok elérni:
https://quizlet.com/join/DKQHFhXes
1. Lépjetek be a linkkel és hozzatok létre magatoknak egy profilt.
(Azzal a google fiókkal is be tudtok jelentkezni, amiről külditek nekem az e-mailben a képeket.)
- Azt szeretném kérni, hogy olyan néven jelentkezzetek be, hogy fel tudjalak ismerni Benneteket!
Az én nevem pl.: szepesine_eniko
2. Csatlakozzatok a Tiszaföldvári Kossuth Lajos Általános Iskola, 7. Angol Normál csoportjához.
3. Csináljátok meg a Project 2 4th Ed. 1D Vocabulary- Housework feladathoz tartozó összes feladatot, akár többször is. A lényeg, hogy megtanuljátok a szavakat.
Mai témánk: 1D Jobs in the house- Workbook= 1D Munkák a házban - Munkafüzet
1. MF10.old/ 1.2
Kössétek össze az összetartozó kifejezéseket!
Írjátok a képek alá a megfelelő kifejezést!
2. Mf 10.old/ 3.
Egészítsétek ki az 1-es feladat kifejezéseivel. VIGYÁZZ E/3-ban az ige -s vagy -es végződést kap! Erre is figyeljetek!
Pl. My father always TAKES out the rubbish.
HE
3. Mf 10.old/ 4.
Írjatok tagadó mondatokat E/3-ban!
FIGYELJ: a DOESN'T után csak az ige szótári alakja áll, nem kell már az -s, es végződés, mert a DOESN'T -ön ott van!
pL. He doesn't wash up.
4. Fényképezzétek le a MF 10.oldalát és küldjétek el nekem 2020.04.21. 19:00-ig!
Köszönöm szépen!
Jó munkát és szép napot!
Enikő néni
Köszönöm szépen, hogy többen beléptetek a Quizlet felületre!
Azt szeretném kérni, hogy aki még nem tette meg, lépjen be.
A feladatokat: LEARN, FlASHCARDS, WRITE, MATCH, TEST, csináljátok meg!
Én látom, hogy ki jelentkezett be és ki hány feladatot csinált.
Az alábbi linken tudjátok elérni:
https://quizlet.com/join/DKQHFhXes
1. Lépjetek be a linkkel és hozzatok létre magatoknak egy profilt.
(Azzal a google fiókkal is be tudtok jelentkezni, amiről külditek nekem az e-mailben a képeket.)
- Azt szeretném kérni, hogy olyan néven jelentkezzetek be, hogy fel tudjalak ismerni Benneteket!
Az én nevem pl.: szepesine_eniko
2. Csatlakozzatok a Tiszaföldvári Kossuth Lajos Általános Iskola, 7. Angol Normál csoportjához.
3. Csináljátok meg a Project 2 4th Ed. 1D Vocabulary- Housework feladathoz tartozó összes feladatot, akár többször is. A lényeg, hogy megtanuljátok a szavakat.
Mai témánk: 1D Jobs in the house- Workbook= 1D Munkák a házban - Munkafüzet
1. MF10.old/ 1.2
Kössétek össze az összetartozó kifejezéseket!
Írjátok a képek alá a megfelelő kifejezést!
2. Mf 10.old/ 3.
Egészítsétek ki az 1-es feladat kifejezéseivel. VIGYÁZZ E/3-ban az ige -s vagy -es végződést kap! Erre is figyeljetek!
Pl. My father always TAKES out the rubbish.
HE
3. Mf 10.old/ 4.
Írjatok tagadó mondatokat E/3-ban!
FIGYELJ: a DOESN'T után csak az ige szótári alakja áll, nem kell már az -s, es végződés, mert a DOESN'T -ön ott van!
pL. He doesn't wash up.
4. Fényképezzétek le a MF 10.oldalát és küldjétek el nekem 2020.04.21. 19:00-ig!
Köszönöm szépen!
Jó munkát és szép napot!
Enikő néni
Kémia 04.21
Üdv Mindenki!
A múlt órán ismerkedtetek a kémiai egyenlet írásával, erről többen is küldtetek fotót, pedig nem is kértem.
Aki szeretne még egy kis gyakorlást az egyenletíráshoz, ajánlom figyelmébe a következő videót:
Egyenletírás 2
Ma egy kicsit tovább megyünk.
Az óra címe: Kémiai számítások
A számítások az egyenlet felírásával kezdődnek (ezért javasoltam a videót), ahol már számolnotok kellett tömeget!
Innen már csak egy kicsi lépés kell a számítás megértéséhez, ami visszavezethető a matek órán megtanult egyenes arányossághoz.
A videóban sok feladat lesz, arra kérlek Benneteket, hogy legalább 3 számítást-ahogyan a videóban lesz- jegyezzetek le a füzetetekbe! Állítsátok meg a videót, nézzétek vissza, ha szükséges.
Íme a videó: Kémiai számítások
A munkátokról most sem kérek fotót!
Jó munkát kívánok.
Legyen szép napotok!
A múlt órán ismerkedtetek a kémiai egyenlet írásával, erről többen is küldtetek fotót, pedig nem is kértem.
Aki szeretne még egy kis gyakorlást az egyenletíráshoz, ajánlom figyelmébe a következő videót:
Egyenletírás 2
Ma egy kicsit tovább megyünk.
Az óra címe: Kémiai számítások
A számítások az egyenlet felírásával kezdődnek (ezért javasoltam a videót), ahol már számolnotok kellett tömeget!
Innen már csak egy kicsi lépés kell a számítás megértéséhez, ami visszavezethető a matek órán megtanult egyenes arányossághoz.
A videóban sok feladat lesz, arra kérlek Benneteket, hogy legalább 3 számítást-ahogyan a videóban lesz- jegyezzetek le a füzetetekbe! Állítsátok meg a videót, nézzétek vissza, ha szükséges.
Íme a videó: Kémiai számítások
A munkátokról most sem kérek fotót!
Jó munkát kívánok.
Legyen szép napotok!
Matek 04.21
Üdv Mindenki!
10 embertől nem kaptam megoldást péntek óta. Nekik 8 pontból 0 pontjuk lett. Nem írtam viszont mindenki másnak, hogy a 8 pontból mennyit kapott. Íme, a végeredmények, ellenőrizzétek a munkátokat.
1.a) feladat K = 102/35 m T = 18/35 m2 b.) feladat b= 6 m (b=T:a) K= 28 m
2.a) feladat K= 14 dm T= 12,25 dm2 b.) feladat a= 19,6 m (a=K:4) T= 384,16m2
Még mielőtt bárki meglepődne azon, hogy pontot kapott, pedig nem jelentettem be: a suliban sem jelentjük be az értékelési szándékunkat. Ha dolgoztok rendesen, nem lehet probléma.
Azoknak üzenem, akik nem tudtak fotót küldeni: ha figyelmesen olvasnátok, akkor nem is kellett fotót küldeni. Elég volt e-mailban begépelni a végeredményeket úgy, ahogyan én tettem most. Az évfolyamból 1 embertől kaptam meg így. Neki külön köszönöm.
Ahogyan jeleztem, egy ideig számolnotok kell, a mai óra címe is gyakorlás.
11. Paralelogramma
a) feladat ( 8 pontos)
Adatok:
a= 7 cm
ma= 4 cm
b= 5 cm
K=? (… ide kell írnod, hogy milyen mértékegységben kapod meg-pontot ér)
T=? (…)
mb=? (…) Azt is le kell írni, hogy miből, hogyan fogod megkapni a magasságot! Ez is pontot ér!
b.) feladat (3 pontos)
Adatok:
T= 100 dm2
ma= 8 dm
a=? (…)
22. Rombusz
Tk 225/ 59.a) feladat (2 pont)
b.) feladat (2 pont)
A füzetetekről jól látható fotót kérek a mai napon 16 óráig!
Ez így eddig 15 pont, de szeretném értékelni azt is, hogy időben készültök el a munkátokkal és el is külditek nekem a fotót időben, így további 10 pontot kaphattok, ami arányosan csökken, ha kicsúsztok a megszabott időből, tehát 25 pont a gyűjthető.
Gondolom, észrevettétek, hogy az eltelt időben végzett eddigi munkátok is értékelésre került. A matek I. csoport tagjainak a munkáját Margó néni a javaslataim alapján osztályozta. A kérdéses jegyek eldöntésénél figyelembe vettük az aktivitásotokat is és azt, hogy mennyire dolgoztok az adott időn belül. Elárulom, hogy inkább felfelé értékeltem most, hiszen alkalmazkodnunk kellett az otthoni tanuláshoz. Margó néni és én is nagyon örültünk a szép jegyeknek, bebizonyította a többségetek, hogy szépen és jól dolgozik. Gratulálok és kívánom, hogy ez továbbra is maradjon így.
Ha bármilyen gondotok van, keressetek!
Jó munkát!
Szép napot kívánok!
Történelem Híres magyarok a dualizmus idejéből
Kedves 7. évfolyam!
A következő történelem órán (április 29-én) egy teszttel zárjuk a pontgyűjtést!!! A teszt témája: MAGYARORSZÁG A DUALIZMUS IDŐSZAKÁBAN (TK. 35., 36., 37. 38. és 40. lecke anyaga).
Rengeteg szép munkát kaptam, ha majd április 29-én lezárom a pontversenyt, néhányat ide a blogra is felteszek, hogy Ti is tudjatok bennük gyönyörködni!!!
De addig is nézzük a mai óránk anyagát: Magyar "honleányok" (TK. 161. oldal) és Az oktatás fejlődése (TK. 162-164. old.)
1. lépés: Olvasd el a TK. 161. oldalán lévő olvasmányt, majd válassz ki KETTŐT az ott lévő 6 hölgy közül, és készíts róluk külön névjegykártyát! (fejenként 2-3 vázlatpontba gyűjtsd ki, hogy miről híres az a hölgy)
2. lépés: Olvasd el a TK. 162-164. old.-án lévő leckét!
3. lépés: Oldd meg a következő munkafüzetbeli feladatokat: MF. 24/1., 2. és 3. feladat!
A névjegykártyákat és a munkafüzetbeli feladatok fotóját pedig küldd el az e-mail címemre!
HATÁRIDŐ: 2020. április 24., reggel 8 óra!!!
Jó munkát!
Kriszta néni
Német emelt
Kedves gyerekek!
A mai napon szövegértés következik.
Tk. 61./14.
Segítségképpen megadom néhány szónak a jelentését, írjátok ki a szótárfüzetbe!
A vastagon szedett szavakat tanuljátok meg!
bundesweit - országszerte
die Umfrage,-n a körkérdés, közvéleménykutatás
die Lust a kedv
der Leistungsdruck teljesítési kényszer
Angst haben vor+D félni vmitől
gestresst sein kimerültnek lenni
A feladatokat a füzetben oldjátok meg! (Mf. 74./22.)
A sorszám mellé írjátok be: richtig (R) oder falsch (F)
A megoldásokat a szokott módon kérem.
Határidő: április 22.
A mai napon szövegértés következik.
Tk. 61./14.
Segítségképpen megadom néhány szónak a jelentését, írjátok ki a szótárfüzetbe!
A vastagon szedett szavakat tanuljátok meg!
bundesweit - országszerte
die Umfrage,-n a körkérdés, közvéleménykutatás
die Lust a kedv
der Leistungsdruck teljesítési kényszer
Angst haben vor+D félni vmitől
gestresst sein kimerültnek lenni
A feladatokat a füzetben oldjátok meg! (Mf. 74./22.)
A sorszám mellé írjátok be: richtig (R) oder falsch (F)
A megoldásokat a szokott módon kérem.
Határidő: április 22.
rajz 04.21
Kedves Gyerekek!
Osztályotokból a kocka szerkesztés feladatra 10 tanulótól kaptam eddig munkákat. Köszönöm munkájukat! S köszönöm azoknak is a munkáját, akik az első feladat megoldásait is elküldték!
Várom azon tanulók jelentkezését is akik eddig még nem küldtek semmilyen munkát!
3 tanuló sajnos még nem küldött semmilyen munkát!!😞
Új feladatunk során játékra hívlak a vonalak segítségével! 😎
Kérlek, nézd meg a videót!
Link: játék a vonalakkal
Határidő:2020.05.05.
A videóban 8 alkotás munkamenete látható.
Feladat: Válasz ki egyet, s alkosd meg, majd fényképezd le és küld el nekem az e-mail címemre.
Ha alkotás közben új ötleted támad, bátran alkalmazd! Ha valaki többet alkot, azt is szívesen várom!
Munkamenet:
1. nézd meg a videót
2. válaszd ki a számodra szimpatikus alkotást
3. jegyezd meg melyik percnél kezdődik, mert így többször egyszerűbben rá tudsz keresni alkotás közben
4. nézd meg kétszer, háromszor is azt a részt, amelyiket választottad
5. kezdj el rajzolni, közben állítsd meg a videót, ha lemaradtál, léptesd vissza
Alkotások a videóról:
Osztályotokból a kocka szerkesztés feladatra 10 tanulótól kaptam eddig munkákat. Köszönöm munkájukat! S köszönöm azoknak is a munkáját, akik az első feladat megoldásait is elküldték!
Várom azon tanulók jelentkezését is akik eddig még nem küldtek semmilyen munkát!
3 tanuló sajnos még nem küldött semmilyen munkát!!😞
Új feladatunk során játékra hívlak a vonalak segítségével! 😎
Kérlek, nézd meg a videót!
Link: játék a vonalakkal
Határidő:2020.05.05.
A videóban 8 alkotás munkamenete látható.
Feladat: Válasz ki egyet, s alkosd meg, majd fényképezd le és küld el nekem az e-mail címemre.
Ha alkotás közben új ötleted támad, bátran alkalmazd! Ha valaki többet alkot, azt is szívesen várom!
Munkamenet:
1. nézd meg a videót
2. válaszd ki a számodra szimpatikus alkotást
3. jegyezd meg melyik percnél kezdődik, mert így többször egyszerűbben rá tudsz keresni alkotás közben
4. nézd meg kétszer, háromszor is azt a részt, amelyiket választottad
5. kezdj el rajzolni, közben állítsd meg a videót, ha lemaradtál, léptesd vissza
Alkotások a videóról:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
Az alkotások menete megtalálható a videón. Ha valakinek bármilyen kérdése van, írjon!
Jó munkát!
Szép napot!
Zsuzsi néni
Normál német
Hallo!
Legutóbb megnéztétek Hamburgról a képeket, ma olvasni fogtok róla.
Tk. 107. o. Fordítsátok le írásban az olvasmányt! Használjátok a könyv végén található szószedetet segítségül!
Legutóbb megnéztétek Hamburgról a képeket, ma olvasni fogtok róla.
Tk. 107. o. Fordítsátok le írásban az olvasmányt! Használjátok a könyv végén található szószedetet segítségül!
Angol E
Good morning!
Task 4 today:
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Have a nice day.
Tóthné VK
Task 4 today:
- TK 63/5a Jelöld a 'just' helyét! Story segít. (just= épp most +Present perfect) Help: MF 73/5.6
- TK 63/5b Füz-be Szórend: A Si(have/has) just Fi3 B.
- TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Have a nice day.
Tóthné VK
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
Földrajz 06.11.
Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat,...
-
Sziasztok! Nézzétek meg a videókat! https://videotanar.hu/tananyagok/644/az-egyszeru-mondat-elemzese-minosegjelzo-es-kijelolojelzo/ ht...
-
Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat,...
-
Sziasztok Gyerekek! A tegnapelőtti REDMENTA dolgozatot nem mindenki töltötte ki! A mai óra anyaga Tk. 143-145.o. + Mf. 61.o. 1,2,3,4 + v...