2020. május 4., hétfő

Katolikus hittan


VI. Értékes közösség 1. A közösség értéke 7.oszt.

A múlt héten összefoglaltuk „Az élet értékes” című fejezetet. Remélem, hogy legalább egy értékes gondolatot, amit a mindennapi életben is tudtok használni, megőriztetek belőle.

Megköszönjük, Uram, mindazokat, akik szeretnek minket, és akiknek megtapasztaljuk gondoskodását. Ámen – Ezzel az imával kezdjük a mai órát.

A VI. fejezet feldolgozása következik - Értékes közösség a címe.
Nyissátok ki a könyveteket és először olvassátok el a 120. oldalon a Kiss József,
színház rendezővel készült riportot. A „Mit üzen a 7. osztályos fiataloknak?”  című
bekezdésben húzd alá azt a gondolatot, ami szerinted, személy szerint neked szól!
Ebben a fejezetben az első lecke a közösség értékéről szól. Erről volt már szó, a
„Csapatjátékos vagy?” (I./4.) című részben. De most egy kicsit más szemszögből közelítjük meg.

Olvasd el a „Kötődéseink” és a „Közösség” c. bekezdést.
A következő szókeresőben keress 11 olyan szót, ami általában a közösségre jellemző:

Ha megnézzük a képet a 121. oldalon a csíksomlyói búcsúról, az embereket csak kis
pöttyöknek látjuk. Nők, férfiak, fiatalok, idősek, különböző nemzetiségűek, foglalkozásúak, de egy valami összeköti őket – bizonyára mindnyájan az EGYHÁZ tagjai.
Minden közösség valami köré szerveződik. Az Egyház azonban egy olyan értékes
közösség, aminek a középpontjában nem valami, hanem valaki, mégpedig Jézus Krisztus áll.
Jézus életéről már nagyon sok mindent tudtok. Így nem fog gondot jelenteni a 122. oldalon a színes ceruzák alatti feladat megoldása. (írjatok legalább öt mondatot)
Utána olvassátok el az „Érték” c. bekezdést. Húzzátok alá benne azt a két mondatot,
amiből kiderül, hogy mitől hiteltelen és mikor képmutatás a vallásosságunk.
Gondoljátok végig, hogy rátok jellemző-e valamelyik, és ha igen, akkor hogyan tudok rajta változtatni.
Pihenésként színezzétek ki a 123. oldalon lévő képet.

A feltámadás utáni eseményeket már jól ismeritek, hiszen húsvétkor minden évben hallotok róla.
A 123. oldal jobb alsó részén, a szürke sávban, van nyolc mondat. Sajnos mindegyikbe „nyomdai hiba” került. Javítsátok ki!

Jézus mennybemenetele előtt egészen konkrét utasítást adott apostolainak – ez a missziós parancs.
Olvassátok el ezt a bekezdést a 123. oldalon, hogy megtudjátok mi az a két dolog, aminek teljesítését végső rendelkezésként hagyta Jézus.

Az evangélium hirdetése életünkkel, a saját környezetünkben mindnyájunk feladata.
Az utolsó fejezet ebben a leckében, az örömről szól, olvassátok el a 124. oldalon.
A héten az lesz a feladatotok, hogy minden napban keressetek valami örömteli dolgot és azt mondjátok el a családtagjaitoknak, hogy együtt örülhessetek.

Jegyezzétek meg kívülről a missziós parancsot! (Mt 28,19-20, 124.o.)
Utána könyv nélkül oldjátok meg a következő feladatot:

Óravégi ismétlésként pedig válogassátok szét, hogy mi értékes és értéktelen az életben és Isten Országában: https://learningapps.org/4783207

Ima: Segíts minket, Urunk, abban, hogy ne szabjunk határt szeretetünknek!  Ámen.

Áldott szép hetet kívánok!

Fizika 05.04.


Készíts jegyzetet, tanuld meg!
AZ ENERGIA
Jó munkát!
Busi Judit

Testnevelés 05.04.

Sziasztok!

Testnevelésből is értékelni kell Benneteket év végén! Heti feladatokat kaptatok a digitális oktatás keretein belül,úgy gondolom,nem nehéz és megoldhatatlan feladatokat.Többen nem vettétek komolyan,többen nem reagáltatok egy-egy kiadott munkára sem.
Arra kérek mindenkit,nézzétek át a tesis blogbejegyzéseket és pótoljátok az elmaradást!


Házi feladat a héten:Min. 10-12 diakockából álló PPT az ókori olimpia történetéből, a végén megemlítve az újkori olimpiák kezdetének történetét is.Tanultatok már erről történelemből,remélem,nem okoz gondot.Rövid,lényeges információk képekkel! (NE az internetről másoljatok le kész PPT-ket!! )

A jövő hét pénteken,15-én küldjétek legkésőbb! Köszönöm!!

Földrajz 05.04.

Sziasztok!

Sok elmaradt házi feladat van,nem küldte több tanuló! Emlékeztek,nem érdemes elmaradni,nehéz utólag pótolni!
A mai óra anyaga: Ázsia felszíne  


Tk.75-77.oldalig
Nyissátok ki az atlaszt!!!

Ázsia felszíne

Töltsétek ki a munkafüzet 40-41.oldal 1-2 és 4-5.feladatát! FOTÓ!!
Szorgalmi: 3. és 6.feladat !!

A tájakat többször keressétek és mutassátok az atlaszban,gyakoroljatok!

Jó munkát!

05.04. Református hittan

Sziasztok, kedveseim!

Úgy is mondhatnám, hogy életre szóló tanítás következik, fontoljátok meg! Tankönyv 82. oldaltól, Munkafüzet 49. oldaltól, illetve erről szól a következő diavetítés:

http://refpedi.hu/hatteranyagok/digitalis%20hittan/8het/7.o.Im%C3%A1dkozz%C3%A1l%20%C3%A9s%20dolgozz%C3%A1l-20200427SzA.pptx

Jó tanulást, jó egészséget, kitartás!
ÉNEK - ZENE: Baksa Istvánné

Kedves Tanítványaim!!!
Kérlek, ne felejtsétek el, hogy holnap letelik az ének házi beadási határideje!!!!
Téma. Kodály élete....
Eddig 8 tanulótól kaptam meg a feladatokat, a többiekét is várom!!! Határidő hosszabbítás nincs!!!!
Legyen szép napotok!!!
Györgyi néni

Technika 05.04.

Kedves Szülők ! Kedves Gyerekek! 

A mai online technika órán folytatjuk a kertészkedés témakört, ebben a témakörben ez az utolsó anyagrészünk , következő órán összefoglalás lesz. 
Az új tananyag ismertetése előtt nézzétek meg  a következő képeket! 

FORRÁS

FORRÁS

FORRÁS 

Vegyétek elő  a technika füzetet és írjátok le a következő rövid vázlatot ! 

A hagyományos díszkert jellegzetes növényei

A díszkert olyan bekerített terület , ahol  a növények gondozása mellett kikapcsolódni, pihenni, szórakozni lehet. 
A kert alapját a pázsit és a virágok alkotják. Második szinten vannak  a cserjék, bokrok. Harmadik szinten a fák találhatók. 
  1. Fák, bokrok, cserjék :
  • szerepük a térhatárolás, térformálás
  • a fák lehetnek lombhullatók és örökzöldek 
  • ültethetünk gyümölcsfát és díszfát is
  • állandó gondozást, permetezést igénylő gyümölcsfákat nem célszerű díszkertbe ültetni 
  •  bokrok, cserjék díszítenek, felfogják  a port, zajt
     2. Virágok 
  • Fagyérzékeny egynyáriak   Magról szaporítják őket , ilyen például: őszirózsa, petúnia, bársonyvirág,
  • Kétnyáriak
         Leveles hajtásaikat az első évben hozzák, következő évben virágoznak, utána elpusztulnak.         Ilyen például: árvácska, kerti nefelejcs, törökszegfű .

Törökszegfű. Kép forrása:Botanikaland


      3. Évelők :
  • több éven keresztül ugyanazon  a helyen maradnak 
  • föld feletti részük elpusztul, föld alatti részük átvészeli a telet, tavasszal újra kihajt 
  • ilyen növények : harangvirág, margaréta, nőszirom, zsálya .
 
Margaréta. Forrás: Kertlap. hu
      4. Hagymások :
  • a tavasz jellegzetes növényei 
  • csoportosan ültetjük
  • ide tartozik : jácint, tulipán, nárcisz .

Tulipán . Forrás:csodalatosbalaton .hu


      5. Gyep, pázsit :
  • pázsit:gondozást igénylő terület 
  • gyep: kevesebb gondozást igényel, taposást jól bírja 
Nézd meg  a következő videót !

KERTÉPÍTÉSI TANÁCSOK 

HÁZI FELADAT : 
  1. Másold le a füzetedbe a vázlatot!
  2. Nézd meg a Kertépítési tanácsok című kisfilmet, válaszolj a feltett kérdésekre röviden ! A válaszokat írd le a füzetbe !   
  • Sorold fel, milyen lépései vannak  a kertépítésnek ! 
  • Milyen eszközökre van szükség az építéshez?
  • Milyen szakipari munkákat tudnál említeni, amelyeket felsoroltak ? 
  • Miért hasznos az öntözőrendszer? 
A vázlatról, és a válaszokról készült fotókat küldd az  epitok.5.a@gmail.com  e-mail címre.
HATÁRIDŐ: 2020.május 15. péntek
A beküldött feladatokat értékelni fogom, ez lesz az első jegy májusban . 

Szép hetet kívánok mindenkinek !

Boros Pál

Földrajz 06.11.

Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat,...