Sziasztok!
Készítsetek vázlatot az értelmező jelzőről a Tk. alapján!
Kérdése nincs, ne keressétek!
2020. március 31., kedd
Angol E
Good morning!
Task 4 today:
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
I'm very proud of you learning this way. Thank you!
Have a nice day.
Tóthné VK
Task 4 today:
- MF 46/3 (Szórend: Si A Fi)
- MF 47/4 (Először jelöld a saját válaszaid! Fi3!)
- MF 47/5, 6 (E/3 Si= has + Fi3!)
- Irregulars 1-40 ism
- TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
I'm very proud of you learning this way. Thank you!
Have a nice day.
Tóthné VK
ÉNEK - ZENE: Baksa Istvánné
Kedves Tanítványaim!
Jó reggelt kívánok mindenkinek! Remélem, minden család egészséges, mindannyian jól vagytok!
Szeretném felhívni a figyelmeteket, hogy a mai napon letelik az előző feladatra (Wagner élete) adott határidő. Hosszabbítás holnapig lehetséges. 9 tanulótól kaptam meg a feladatot. Tudjátok, hogy ezt jeggyel értékelem, nem szeretnék senkinek sem elégtelent adni!!!!!
A mai órán Wagner: A bolygó Hollandi c. operájával fogunk ismerkedni. Kérlek benneteket, hogy az általam leírt vázlatot rögzítsétek a füzetbe.
1. Általános jellemzők:
- 1843-ban mutatják be
- 3 felvonásos opera
- alapja: 1. személyes élmény (1839 nyarán a zeneszerző Londonból Párizsba utazik hajóval
és viharba kerül)
2. germán-kelta monda a matrózok elbeszélése alapján
2. Történik:
- Norvégia partjainál, a 18. században
3. Szereplők:
- Daland - norvég hajós
- Senta - a leánya
- Erik - Senta kedvese
- a Hollandi - elátkozott hajós
4. Cselekmény:
1. felvonás: ( egy öbölben)
- Daland egy öbölben keres menedéket a vihar elől
- találkozik a Hollandival
- a Hollandi története: elátkozták
7 évente egyszer szállhat partra
egy nő hűséges szerelme válthatja meg az átoktól
- Daland a Hollandinak ígéri lányát feleségül a hajó kincseiért
2. felvonás: (Daland háza)
- Senta a Hollandi legendáját énekli
- egy álomban azt látja, hogy ő az, aki megmenti a Hollandit
- Erik, aki szerelmes a lányba, félti őt
- megérkeznek a hajósok és Daland közli a lányával, hogy a Hollandi megkérte a kezét
- Senta is igent mond
3. felvonás: (Daland háza, tengerpart)
- mindenki a lakodalomra készül
- Erik számon kéri Sentától, hogy neki ígérte a kezét
- a Hollandi hallja Erik szerelmes szavait, és azt hiszi, hogy a lány hűtlen lett hozzá
- ezért újra útnak indul
- Senta utána rohan, és a szikláról a tengerbe veti magát
- ezzel bizonyítja, hogy haláláig hű maradt a férfihoz
- a Hollandi hajója elsüllyed, az átok megtörik
Ez a történet. Próbáltam kicsit hosszabban leírni, hogy tudjátok követni az eseményeket. Akit jobban érdekel a legenda, az interneten kutathat utána.
5. Zenehallgatás: Wagner: A bolygó Hollandi - nyitány
Ezt is írjátok le a füzetbe a válaszaitokkal együtt:
Nyitány fogalma:
- összefoglalja és bemutatja a műben felhangzó fontosabb zenei részleteket
- ebben a műben 2 vezérmotívum van
A B
Hollandi motívum Senta motívum
Hallgassátok meg a részletet, és írjátok a motívumok alá, milyen zenei eszközöket használt a zeneszerző a szereplők bemutatásához???(hangulat, hangszerek, ellentétek)
A megoldásokat a következő órán ellenőrizzük.
A nyitány itt található:Nyitány
Mindenkinek jó munkát!!!!Várom az életrajzokat legkésőbb holnap estig!!!
Györgyi néni
Kedves Tanítványaim!
Jó reggelt kívánok mindenkinek! Remélem, minden család egészséges, mindannyian jól vagytok!
Szeretném felhívni a figyelmeteket, hogy a mai napon letelik az előző feladatra (Wagner élete) adott határidő. Hosszabbítás holnapig lehetséges. 9 tanulótól kaptam meg a feladatot. Tudjátok, hogy ezt jeggyel értékelem, nem szeretnék senkinek sem elégtelent adni!!!!!
A mai órán Wagner: A bolygó Hollandi c. operájával fogunk ismerkedni. Kérlek benneteket, hogy az általam leírt vázlatot rögzítsétek a füzetbe.
1. Általános jellemzők:
- 1843-ban mutatják be
- 3 felvonásos opera
- alapja: 1. személyes élmény (1839 nyarán a zeneszerző Londonból Párizsba utazik hajóval
és viharba kerül)
2. germán-kelta monda a matrózok elbeszélése alapján
2. Történik:
- Norvégia partjainál, a 18. században
3. Szereplők:
- Daland - norvég hajós
- Senta - a leánya
- Erik - Senta kedvese
- a Hollandi - elátkozott hajós
4. Cselekmény:
1. felvonás: ( egy öbölben)
- Daland egy öbölben keres menedéket a vihar elől
- találkozik a Hollandival
- a Hollandi története: elátkozták
7 évente egyszer szállhat partra
egy nő hűséges szerelme válthatja meg az átoktól
- Daland a Hollandinak ígéri lányát feleségül a hajó kincseiért
2. felvonás: (Daland háza)
- Senta a Hollandi legendáját énekli
- egy álomban azt látja, hogy ő az, aki megmenti a Hollandit
- Erik, aki szerelmes a lányba, félti őt
- megérkeznek a hajósok és Daland közli a lányával, hogy a Hollandi megkérte a kezét
- Senta is igent mond
3. felvonás: (Daland háza, tengerpart)
- mindenki a lakodalomra készül
- Erik számon kéri Sentától, hogy neki ígérte a kezét
- a Hollandi hallja Erik szerelmes szavait, és azt hiszi, hogy a lány hűtlen lett hozzá
- ezért újra útnak indul
- Senta utána rohan, és a szikláról a tengerbe veti magát
- ezzel bizonyítja, hogy haláláig hű maradt a férfihoz
- a Hollandi hajója elsüllyed, az átok megtörik
Ez a történet. Próbáltam kicsit hosszabban leírni, hogy tudjátok követni az eseményeket. Akit jobban érdekel a legenda, az interneten kutathat utána.
5. Zenehallgatás: Wagner: A bolygó Hollandi - nyitány
Ezt is írjátok le a füzetbe a válaszaitokkal együtt:
Nyitány fogalma:
- összefoglalja és bemutatja a műben felhangzó fontosabb zenei részleteket
- ebben a műben 2 vezérmotívum van
A B
Hollandi motívum Senta motívum
Hallgassátok meg a részletet, és írjátok a motívumok alá, milyen zenei eszközöket használt a zeneszerző a szereplők bemutatásához???(hangulat, hangszerek, ellentétek)
A megoldásokat a következő órán ellenőrizzük.
A nyitány itt található:Nyitány
Mindenkinek jó munkát!!!!Várom az életrajzokat legkésőbb holnap estig!!!
Györgyi néni
Német emelt
Liebe Kinder!
Eure Arbeit für heute ist:
Fordítsátok le írásban a szöveg utolsó részét!
Tk. 56-57.old.
Mf. 70./12.
Írjátok ki és tanuljátok meg az alábbi szót
die Note,-n az érdemjegy
Kérem a feladatmegoldásokat lefotózva elküldeni a szokott módon!
Határidő: április1.
Eure Arbeit für heute ist:
Fordítsátok le írásban a szöveg utolsó részét!
Tk. 56-57.old.
Mf. 70./12.
Írjátok ki és tanuljátok meg az alábbi szót
die Note,-n az érdemjegy
Kérem a feladatmegoldásokat lefotózva elküldeni a szokott módon!
Határidő: április1.
Matek 03.31
Üdv Mindenki!
Belemélyedünk a négyszögek világába!
Az óra címe: Trapéz
Rátok vár a trapézról egy kis vázlat írása a tk 210. oldala alapján, ill. a következő kisfilm is segítheti a munkátokat.
Link: Trapéz
Hf: tk. 211/33
Legyen szép napotok!
Belemélyedünk a négyszögek világába!
Az óra címe: Trapéz
Rátok vár a trapézról egy kis vázlat írása a tk 210. oldala alapján, ill. a következő kisfilm is segítheti a munkátokat.
Link: Trapéz
Hf: tk. 211/33
Legyen szép napotok!
Kémia 03.31
Üdv Mindenki!
Belenéztem a kitöltött űrlapokba és nagyon sok hibás megoldással találkoztam.
Éppen ezért a számonkérés előtt szeretném, ha ellenőriznétek az eddig feladott házi feladatokat és kijavítanátok a hibáitokat!
Link: házi1
Link: házi 2
Az óra címe: Összefoglalás II.
Kérek mindenkit, hogy vegye komolyan a házi feladatok ellenőrzését és javítását!
Ezen kívül olvassátok el a Tk 99-100. oldalt!
És végül két játék következik.
Az első: Milyen anyag?
A második: Kötések
A következő óra: Számonkérés
Legyen szép napotok!
Belenéztem a kitöltött űrlapokba és nagyon sok hibás megoldással találkoztam.
Éppen ezért a számonkérés előtt szeretném, ha ellenőriznétek az eddig feladott házi feladatokat és kijavítanátok a hibáitokat!
Link: házi1
Link: házi 2
Az óra címe: Összefoglalás II.
Kérek mindenkit, hogy vegye komolyan a házi feladatok ellenőrzését és javítását!
Ezen kívül olvassátok el a Tk 99-100. oldalt!
És végül két játék következik.
Az első: Milyen anyag?
A második: Kötések
A következő óra: Számonkérés
Legyen szép napotok!
Angol Normál 03.31.
Sziasztok!
Nagyon örültem, hogy az előző héten ilyen szépen dolgoztatok! :) Az órarendek is nagyon jól sikerültek, többen nagy 5-öst is kaptatok érte! Csak így tovább!
A mai téma: Daily routine- vocabulary = Napirend- szókincs
1. Nézzétek meg a videót és írjátok le a szavakat a szótár füzetbe angolul és magyarul!
2. Fényképezétek le!
A szavak jelentését a képek alapján könnyű kitalálni, de ha mégsem , akkor használjatok nyomtatott vagy online szótárt!
Videó:
https://www.youtube.com/watch?v=zNDIhOXy3IU&t=178s
Online szótár:
https://dictzone.com/angol-magyar-szotar/
3. A szavakat így gyakoroljátok:
- Hallgasd meg a szót!
- Állítsd meg a videót!
- Mondd ki hangosan angolul és magyarul!
- A videó végén csináld meg a tesztet!
- A szótár füzetedben olvasd el hangosan angolul és magyarul a szavakat!
- Takard le a magyar jelentést !
- Olvasd csak angolul és mondd hozzá magadtól magyarul!
- Takard le az angol jelentést!
- Olvasd csak magyarul és mondd hozzá magadtól angolul!
- Készíts szókártyákat ( tavaly órán is csináltunk ilyeneket): a kártya egyik oldalára írjátok rá magyarul a szót, a másik oldalára angolul!
- Keverd össze a kártyákat!Egyszer az angol oldalt olvasd és mondd meg a jelentését magyarul, máskor pedig magyarul olvasd és mondd ki az angol jelentését.
Jó munkát !
A képeket 2020. 03.31. 19:00-ig küldjétek el nekem az e-mail címemre !
Köszönöm szépen!
Enikő néni
Nagyon örültem, hogy az előző héten ilyen szépen dolgoztatok! :) Az órarendek is nagyon jól sikerültek, többen nagy 5-öst is kaptatok érte! Csak így tovább!
A mai téma: Daily routine- vocabulary = Napirend- szókincs
1. Nézzétek meg a videót és írjátok le a szavakat a szótár füzetbe angolul és magyarul!
2. Fényképezétek le!
A szavak jelentését a képek alapján könnyű kitalálni, de ha mégsem , akkor használjatok nyomtatott vagy online szótárt!
Videó:
https://www.youtube.com/watch?v=zNDIhOXy3IU&t=178s
Online szótár:
https://dictzone.com/angol-magyar-szotar/
3. A szavakat így gyakoroljátok:
- Hallgasd meg a szót!
- Állítsd meg a videót!
- Mondd ki hangosan angolul és magyarul!
- A videó végén csináld meg a tesztet!
- A szótár füzetedben olvasd el hangosan angolul és magyarul a szavakat!
- Takard le a magyar jelentést !
- Olvasd csak angolul és mondd hozzá magadtól magyarul!
- Takard le az angol jelentést!
- Olvasd csak magyarul és mondd hozzá magadtól angolul!
- Készíts szókártyákat ( tavaly órán is csináltunk ilyeneket): a kártya egyik oldalára írjátok rá magyarul a szót, a másik oldalára angolul!
- Keverd össze a kártyákat!Egyszer az angol oldalt olvasd és mondd meg a jelentését magyarul, máskor pedig magyarul olvasd és mondd ki az angol jelentését.
Jó munkát !
A képeket 2020. 03.31. 19:00-ig küldjétek el nekem az e-mail címemre !
Köszönöm szépen!
Enikő néni
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
Földrajz 06.11.
Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat,...
-
Sziasztok! Nézzétek meg a videókat! https://videotanar.hu/tananyagok/644/az-egyszeru-mondat-elemzese-minosegjelzo-es-kijelolojelzo/ ht...
-
Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat,...
-
Sziasztok Gyerekek! A tegnapelőtti REDMENTA dolgozatot nem mindenki töltötte ki! A mai óra anyaga Tk. 143-145.o. + Mf. 61.o. 1,2,3,4 + v...