2020. május 12., kedd

Angol Normál 05.12.

Sziasztok!

A mai téma: 1C Listening and Speaking

1. Másoljátok le a következő táblázatot a VONALAS FÜZETbe!
A rajzok helyett írjatok szavakat, az óráknál számokat!
Ha valamelyik szó  nem jut eszetekbe, használjatok online szótárt!
https://dictzone.com/angol-magyar-szotar/



2. Hallgassátok meg a párbeszédet! Page 13, Exercise 5a
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit1/audio?cc=hu&selLanguage=hu
- Pipáljátok ki Monica válaszait!
-Írjatok kérdéseket és válaszokat Monica-ról E/3-ban a füzetbe!
Pl.:  1)Where DOES Monica LIVE?
            She LIVES in Newport. 
 3. Fényképezzétek le a füzetet!
4. A képet/ képeket küldjétek el az e-mail címemre 2020.05.12. 19:00-ig!

Köszönöm szépen!

Jó munkát!

Enikő néni

ÉNEK-ZENE: Baksa Istvánné
Kedves Tanítványaim!
A mai órán tovább kalandozunk Háry Jánossal. Köszönöm a visszaküldött vázlatokat, igaz, ezt nem kértem.

Az előző órai két zenehallgatásnál fontos, hogy a „Bordal” tényleg igazi bordal volt, hiszen Marci bácsi nagy örömmel, kicsit borittas lélekkel adta elő.
A „Bécsi harangjáték” nagyon fontos hangszerei a különböző hangolású harangjátékok. Ha valamikor Kecskeméten jártok, akkor a főtéren ezt a dallamot hallhatjátok a déli harangszókor.

A füzetbe kérem a következő vázlatot másoljátok be!
3. kaland:
- Helyszín: Majland (ez a mai Milánó)
- Szereplők: a magyar sereg
                    a francia sereg
                    Napóleon
                    Háry

Cselekmény:
-          -  a magyar katonai tábor ébredezik Majland határában
-           -  a katonáknak honvágyuk van, bánatos szívvel gondolnak hazájukra

ZH: Sej, Nagyabonyban….Sej,Nagyabonyban.

-         - Hallgassátok meg a dalt, ami felidézi elhagyott otthonukat!
-          A dalban szereplő Nagyabony a mai Abony városa. Ha arra jártok, megfigyelhetitek a katolikus           templom két tornyát!
-          - Kik adják elő a dalt?
-          - Hangszerek?
-          - Bizonyítsátok, hogy honvágydal!!!


-          - megjelenik Napóleon, de Háry egyetlen kardsuhintással legyőzi az egész francia sereget
-          - Ferencz József ezért a győzelemért kinevezi generálissá Háryt
-         -  így már elveheti Mária Lujzát feleségül

A mai órára ennyit gondoltam! Jövő kedden folytatjuk! Legyen szép hetetek!!
Györgyi néni

Matek 05.12

Szia Mindenki!

Remélem,  megismerkedtetek a sokszög alapú egyenes hasábokkal, mivel ma a felszínüket vesszük.

 A mai óra címe: A hasáb felszíne

A felszín a testet határoló lapok területének az összege
-       mértékegysége megegyezik a terület mértékegységeivel: mm2, cm2, dm2, m2
-       a felszín jele: A (nem T, nem F)

A hasábnak két egybevágó sokszög (háromszög, rombusz, trapéz, paralelogramma,…) alaplapja van, az oldallapok együtt a hasáb palástját alkotják. 
A palást kiterítve egy olyan téglalap, amelynek az egyik oldala az alaplap kerülete (Ka), a másik oldala pedig a test M magassága.

Ha ezt összerakjuk, akkor megkapjuk a hasáb felszínképletét: (füzetbe kerüljön bele!)

Felszín = 2 * alaplap területe +  palást területe

A = 2* Ta + Ka * M                      Ta: az alaplap területe (2 van belőle, ezért szorozzuk 2-vel)
                                                                    Ka * M : a palást területe (Tp), ahol Ka az alaplap kerülete

Szóval a hasáb esetében csak ez az általános képlet használható, mivel bármilyen sokszög lehet az alaplap.

Javaslatom az, hogy a felszín számításakor számoljátok ki külön az alaplap területét és kerületét.
Talán így átláthatóbb a számítás.

Példa: (Ti is írjátok le a füzetbe)

Egy négyzet alapú hasáb alapéle 5 cm, magassága 10 cm. Mekkora a felszíne?

Négyzet alapú hasáb (négyzetes oszlop)
Adatok:
a = 5 cm                      A = 2* Ta + Ka * M                            Alaplap: négyzet          
M = 10 cm                  A = 2* 25 + 20 *10                            Ta= a*a = 5*5 = 25 cm2
A =? ( cm2)                 A = 250 cm2                                      Ka = 4*a =4*5 = 20 cm

Láthatjátok, hogy most szükséges a kerület,- terület táblázat!

Az áttekintésre egy videót is küldök Nektek, bár nem teljesen olyan a levezetés, mint amit én írtam.
Továbbá a felszín jele NEM F! 

Gyakorlásképpen oldjátok meg a Mf.: 90/A1 feladatát Fotót nem kérek.

Jó munkát kívánok!
Legyen szép napotok!

Kémia 05.12


Szia Mindenki!

Kezdjük a munkafüzet feladatainak az ellenőrzésével: Mf. 85,86,88
Javítsatok és tanuljatok!

Ma tovább megyünk. Az óra címe: Savak-savas kémhatás

Feltételezem, hogy savakkal már találkoztatok, gondoljatok az ecetsavra, a citromsavra, vagy a szénsavra.

Ezek a savak a háztartásban is megtalálhatók, savanyú ízűek, fogyaszthatók.

De vannak más savak is, amelyek nem fogyasztható erős savak, mint pl. a kénsav, salétromsav, sósav.
Ezeknek az anyagoknak a savas kémhatását indikátorokkal, jelzőanyagokkal is kimutathatjuk. 
Az indikátorok meghatározott színnel jelzik az anyagok kémhatását, így a savas kémhatást is.

A lecke a tk. 114-117. oldalán található.

A lecke tartalmaz egy szökőkutas kísérletet, ennek a videóját megnézhetitek: Sósav szökőkút

Küldöm a Mf. 90, 91. oldalát, Ti is töltsétek ki: Munkafüzet


Ezután a vázlatírás következik, ezt is másoljátok le: Vázlat-savak


Már csak a tanulás van hátra, csütörtökön tervezek egy kis tesztet.

Jó munkát kívánok!
Legyen szép napotok!

Német emelt

Liebe Kinder!

Gyakoroljátok a 6. lecke olvasását, fordítását! A szavakat tanuljátok meg!
 Mf. 80./7.

Ismételjétek át a riói és a berlini nevezetességekről tanultakat!
Hallgassátok meg az alábbi  szöveget, és írjátok le a füzetbe, hogy mely nevezetességekről hallotok benne! Írjátok mellé a kép sorszámát!

Mf. 79./5.

http://www.zielkiado.hu/letoltes/hanganyag/kommst%20du%20mit%201%20-NEU/CD2/20.mp3

Az elkészített feladatokat kérem a szokott módon bemutatni!

Határidő: május 13.

Nyelvtan

Sziasztok!

Megnéztetek több videót az alárendelő szószösszetételekről.

Ez legyen a cím a füzetben!

Írjátok ki a fajtái közül egyelőre az
-alanyos
-tárgyas
-határozós

s mindegyikhez a dőlt betűkkel írt példákat!

Tk. 94. o.

Normál német

Hallo!

Írjátok ki az országneveket a szótárba! Ahol van névelő, azt is!

Tk. 129.o/1

Nézzetek utána a zászlajuknak! Színezzétek ki!

Angol E

Good morning!

Task 4 today:
  • TK 68/3 olv.+ rövid válasz ide 
  • TK 69/4a,b  should(Si)= kellene +Fi1 (Írd a kiegészítések fölé!)
  • Füz-be: a TK 68/1b mondatai alá (a kihagyott sorokba) írj tanácsot! PL.: 1 He should have a drink.
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod! 
Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

 Have a nice day.
 Tóthné VK 

Földrajz 06.11.

Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat,...