ÉNEK - ZENE: Baksa Istvánné
Kedves Tanítványaim!
Köszönöm az eddig elküldött Kodály életrajzokat. Ne felejtsétek a határidőt.
Az elkövetkező időszakban Kodály: Háry János c. daljátékával fogunk ismerkedni. A füzetbe kérem a következő vázlatot rögzíteni.
1. A mű általános jellemzése:
- műfaja: daljáték ( színpadon adják elő, van benne szólóének, kórus, népi zenekar kísér és abban
különbözik az operától, hogy a szereplők Kodály által gyűjtött népdalokat
énekelnek)
- szövegét Garay János: Obsitos c. verses elbeszélése nyomán Paulini Béla és Harsányi Zsolt írta
- 4 kalandból, 1 elő és 1 utójátékból áll
- 1926-ban mutatták be
2. Szereplők:
Háry János - kiszolgált katona, obsitos
Örzse - a kedvese
Ferenc József - császár
Mária Lujza - a leánya
Napóleon - császár
Ebelasztin - lovag
Marci bácsi - császári kocsis
a császár gyermekei - "kis hercegek"
3. Háry személyisége:
- Garay János a 19. sz. első felében élt költő
- ő alkotta meg Háry alakját
- Háry , a nagy mesemondó, aki különböző kalandokat él át
- történeteit sokszor eltúlozza, de tetteiben, dalaiban mindig a hazaszeretet tükröződik
- érzelmeit híven kifejezik a műben megjelenő népdalok
Egyenlőre ezt a vázlatot kérem leírni.
Györgyi néni
2020. április 28., kedd
Angol Normál 04.28.
Sziasztok!
A mai téma: Adverbs of frequency- Exercises = Gyakoriságot kifejező határozók- gyakorlás
1.MF. 11/ 5.6.7.
2. MF 13/5.
Oldjátok meg a mf-i feladatokat ! Segítség: az előző órai anyag
Fényképezzétek le!
Küldjétek el a képeket 2020.04.28. 19:00-ig az e-mail címemre!
Köszönöm szépen!
Jó munkát!
Enikő néni
A mai téma: Adverbs of frequency- Exercises = Gyakoriságot kifejező határozók- gyakorlás
1.MF. 11/ 5.6.7.
2. MF 13/5.
Oldjátok meg a mf-i feladatokat ! Segítség: az előző órai anyag
Fényképezzétek le!
Küldjétek el a képeket 2020.04.28. 19:00-ig az e-mail címemre!
Köszönöm szépen!
Jó munkát!
Enikő néni
Testnevelés 04.28.
Sziasztok!
A múlt héten egy filmet ajánlottam nektek,amelyet remélem minél többen megnéztetek!Igaz,ebben a filmben élsportolók gondolatait hallhattuk,de a sport mindenki számára elérhető,tehát az üzenet mindenkinek szól.
Örülnék,ha megfogalmaznátok,hogy
- nektek mit jelent a sport!
-Miért sportolsz,vagy miért szeretnél rendszeresen sportolni?
-Mire tanított meg a sport,milyen tulajdonságaid változtak meg a rendszeres sport révén,vagy
- milyen tulajdonságaidon szeretnél változtatni a sport segítségével?
-Mit ad a sport,amiért érdemes küzdeni?
Pár mondatban fogalmazd meg gondolataidat,akár személyes példákkal is alátámaszthatod mondanivalódat!
Köszönöm!
(Az aktivitásotokat figyelembe véve -fotók,Learning.Apps,gyakorlatok gyűtése,rajza -érdemjeggyel szeretném zárni az eltelt időszakot! )
A múlt héten egy filmet ajánlottam nektek,amelyet remélem minél többen megnéztetek!Igaz,ebben a filmben élsportolók gondolatait hallhattuk,de a sport mindenki számára elérhető,tehát az üzenet mindenkinek szól.
Örülnék,ha megfogalmaznátok,hogy
- nektek mit jelent a sport!
-Miért sportolsz,vagy miért szeretnél rendszeresen sportolni?
-Mire tanított meg a sport,milyen tulajdonságaid változtak meg a rendszeres sport révén,vagy
- milyen tulajdonságaidon szeretnél változtatni a sport segítségével?
-Mit ad a sport,amiért érdemes küzdeni?
Pár mondatban fogalmazd meg gondolataidat,akár személyes példákkal is alátámaszthatod mondanivalódat!
Köszönöm!
(Az aktivitásotokat figyelembe véve -fotók,Learning.Apps,gyakorlatok gyűtése,rajza -érdemjeggyel szeretném zárni az eltelt időszakot! )
Kémia 04.28
Szia Mindenki!
Remélem, végignéztétek a filmet, amit a számításokhoz küldtem.
"A puding próbája az evés"-szokták mondani, ami azt jelenti, hogy kíváncsi vagyok arra, hogyan oldanátok meg számítási feladatokat.
Az óra címe: Gyakorlás
A füzetben szeretném, ha megoldanátok a tankönyv 109/4. a, b, c feladatait.
Arra kérlek Benneteket, hogy próbáljátok ma megoldani a feladatokat, viszont a fotót szeretném, ha holnap küldenétek el. (Ma nekem éppen elég lesz a matekot végigböngészni)
Természetesen, ha valaki ma szeretne túl lenni ezen is, abból sem lesz gond.
A határidő tehát: szerda 16 óra.
Jó munkát!
A sok feladat ellenére is szép napot kívánok Nektek!
Remélem, végignéztétek a filmet, amit a számításokhoz küldtem.
"A puding próbája az evés"-szokták mondani, ami azt jelenti, hogy kíváncsi vagyok arra, hogyan oldanátok meg számítási feladatokat.
Az óra címe: Gyakorlás
A füzetben szeretném, ha megoldanátok a tankönyv 109/4. a, b, c feladatait.
Arra kérlek Benneteket, hogy próbáljátok ma megoldani a feladatokat, viszont a fotót szeretném, ha holnap küldenétek el. (Ma nekem éppen elég lesz a matekot végigböngészni)
Természetesen, ha valaki ma szeretne túl lenni ezen is, abból sem lesz gond.
A határidő tehát: szerda 16 óra.
Jó munkát!
A sok feladat ellenére is szép napot kívánok Nektek!
Matek 04.28
Szia Mindenki!
Ha a suliban lennénk, most összefoglaló óra következne, de most nem suliban vagyunk.
Úgyhogy kezdjük el a ZH írását (ZH-így nevezik a nagyok a zárthelyi dolgozatot, amit Ti most záró dolgozatként fogtok megírni).
Akkor kezdjétek el a feladatsort, ha előkészítettétek a szerkesztés eszközeit, a segítséghez használható könyvet és a füzetet.
Ma a gyakorlósor vár rátok, aminek a fotóját a mai napon 16 óráig kérek.
Holnap, azaz szerdán pedig egy tesztet fogtok kapni.
Most hívom fel a figyelmeteket arra, hogy a teszthez csak meghatározott időkeretben férhettek hozzá.
Úgy időzítek, ahogyan a suliban lenne szerdán matek órátok azzal a különbséggel, hogy legfeljebb 30 percetek lesz a kitöltésre: 10-10:30 között férhettek a teszthez, ne felejtsétek el holnap!
Remélem, minden érthető! Íme a mai feladatsor: Záródolgozat
Sok sikert kívánok, ügyesek legyetek!
Ne felejtsétek el a küldést! 900-ban fotózzatok, úgy biztosan látni fogom.
Német emelt
Kedves gyerekek!
A mai napon tanuljátok meg a 6. lecke szavait, kifejezéseit!
Tanuljátok meg a tartalmat Rió nevezetességeiről!( Tk. 66.old.)
Határidő: április 29.
A mai napon tanuljátok meg a 6. lecke szavait, kifejezéseit!
Tanuljátok meg a tartalmat Rió nevezetességeiről!( Tk. 66.old.)
Határidő: április 29.
Nyelvtan
Sziasztok!
Erre a feladatra osztályzatot kaptok.
Elemezzétek a mondatokat!
A piros labdával játszik a fiú.
Három almát evett délután.
A lány szoknyája pöttyös.
Láttam cicát, aranyosat.
Kevés pénzem van.
Csokis sütit sütöttem.
Erre a feladatra osztályzatot kaptok.
Elemezzétek a mondatokat!
A piros labdával játszik a fiú.
Három almát evett délután.
A lány szoknyája pöttyös.
Láttam cicát, aranyosat.
Kevés pénzem van.
Csokis sütit sütöttem.
Angol E
Good morning!
Task 4 today:
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Have a nice day.
Tóthné VK
Task 4 today:
- 5Culture 1. r. más.+T( nautical_ig)
- TK 64 olv.
- TK 64/2 Írd a szó fölé a megfelelőszemély monogramját: pl.: WS!
- 64/2b Füz-be (Born= szül. év Profession=foglalkozás Famous...= híres, mert)
- TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Have a nice day.
Tóthné VK
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
Földrajz 06.11.
Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat,...
-
Sziasztok! Nézzétek meg a videókat! https://videotanar.hu/tananyagok/644/az-egyszeru-mondat-elemzese-minosegjelzo-es-kijelolojelzo/ ht...
-
Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat,...
-
Sziasztok Gyerekek! A tegnapelőtti REDMENTA dolgozatot nem mindenki töltötte ki! A mai óra anyaga Tk. 143-145.o. + Mf. 61.o. 1,2,3,4 + v...