2020. április 28., kedd

ÉNEK - ZENE: Baksa Istvánné

Kedves Tanítványaim!
Köszönöm az eddig elküldött Kodály életrajzokat. Ne felejtsétek a határidőt.
Az elkövetkező időszakban Kodály: Háry János c. daljátékával fogunk ismerkedni. A füzetbe kérem a következő vázlatot rögzíteni.

1. A mű általános jellemzése:
  - műfaja: daljáték ( színpadon adják elő, van benne szólóének, kórus, népi zenekar kísér és abban
                                  különbözik az operától, hogy a szereplők Kodály által gyűjtött népdalokat
                                   énekelnek)
- szövegét Garay János: Obsitos c. verses elbeszélése nyomán Paulini Béla és Harsányi Zsolt írta
- 4 kalandból, 1 elő és 1 utójátékból áll
- 1926-ban mutatták be

2. Szereplők:
                     Háry János - kiszolgált katona, obsitos
                     Örzse - a kedvese
                     Ferenc József - császár
                     Mária Lujza - a leánya
                     Napóleon - császár
                     Ebelasztin - lovag
                     Marci bácsi -  császári kocsis
                     a császár gyermekei - "kis hercegek"

3. Háry személyisége:
    - Garay János a 19. sz. első felében élt költő
    - ő alkotta meg Háry alakját
    - Háry , a nagy mesemondó, aki különböző kalandokat él át
    - történeteit sokszor eltúlozza, de tetteiben, dalaiban mindig a hazaszeretet tükröződik
    - érzelmeit híven kifejezik a műben megjelenő népdalok

Egyenlőre ezt a vázlatot kérem leírni.
Györgyi néni




Angol Normál 04.28.

Sziasztok!

A mai téma: Adverbs of frequency- Exercises = Gyakoriságot kifejező határozók- gyakorlás

1.MF. 11/ 5.6.7.
2. MF 13/5.

Oldjátok meg a mf-i feladatokat ! Segítség: az előző órai anyag
Fényképezzétek le!

Küldjétek el a képeket 2020.04.28. 19:00-ig az e-mail címemre!

Köszönöm szépen!

Jó munkát!

Enikő néni

Testnevelés 04.28.

Sziasztok!

A múlt héten egy filmet ajánlottam nektek,amelyet remélem minél többen megnéztetek!Igaz,ebben a filmben élsportolók gondolatait hallhattuk,de a sport mindenki számára elérhető,tehát az üzenet mindenkinek szól.
Örülnék,ha megfogalmaznátok,hogy
- nektek mit jelent a sport!
-Miért sportolsz,vagy miért szeretnél rendszeresen sportolni?
-Mire tanított meg a sport,milyen tulajdonságaid változtak meg a rendszeres sport révén,vagy
- milyen tulajdonságaidon szeretnél változtatni a sport segítségével?
-Mit ad a sport,amiért érdemes küzdeni?

Pár mondatban fogalmazd meg gondolataidat,akár személyes példákkal is alátámaszthatod mondanivalódat!

Köszönöm!

(Az aktivitásotokat figyelembe véve -fotók,Learning.Apps,gyakorlatok gyűtése,rajza -érdemjeggyel szeretném zárni az eltelt időszakot! )

Kémia 04.28

Szia Mindenki!

Remélem, végignéztétek a filmet, amit a számításokhoz küldtem.
 "A puding próbája az evés"-szokták mondani, ami azt jelenti, hogy kíváncsi vagyok arra, hogyan oldanátok meg számítási feladatokat.

Az óra címe: Gyakorlás

A füzetben szeretném, ha megoldanátok a tankönyv 109/4. a, b, c feladatait.

Arra kérlek Benneteket, hogy próbáljátok ma megoldani a feladatokat, viszont a fotót szeretném, ha holnap küldenétek el. (Ma nekem éppen elég lesz a matekot végigböngészni)
Természetesen, ha valaki ma szeretne túl lenni ezen is, abból sem lesz gond.
A határidő tehát: szerda 16 óra.

Jó munkát!
A sok feladat ellenére is szép napot kívánok Nektek!

Matek 04.28

Szia Mindenki!

Ha a suliban lennénk, most összefoglaló óra következne, de most nem suliban vagyunk. 
Úgyhogy kezdjük el a ZH írását (ZH-így nevezik a nagyok a zárthelyi dolgozatot, amit Ti most záró dolgozatként fogtok megírni).

Akkor kezdjétek el a feladatsort, ha előkészítettétek a szerkesztés eszközeit, a segítséghez használható könyvet és a füzetet.

Ma a gyakorlósor vár rátok, aminek a fotóját a mai napon 16 óráig kérek.

Holnap, azaz szerdán pedig egy tesztet fogtok kapni.

Most hívom fel a figyelmeteket arra, hogy a teszthez csak meghatározott időkeretben férhettek hozzá. 
Úgy időzítek, ahogyan a suliban lenne szerdán matek órátok azzal a különbséggel, hogy legfeljebb 30 percetek lesz a kitöltésre: 10-10:30 között férhettek a teszthez, ne felejtsétek el holnap! 

Remélem, minden érthető! Íme a mai feladatsor: Záródolgozat

Sok sikert kívánok, ügyesek legyetek!
Ne felejtsétek el a küldést! 900-ban fotózzatok, úgy biztosan látni fogom.

Német emelt

Kedves gyerekek!

A mai napon tanuljátok meg a 6. lecke szavait, kifejezéseit!

Tanuljátok meg  a tartalmat Rió nevezetességeiről!( Tk. 66.old.)


Határidő: április 29.

Nyelvtan

Sziasztok!

Erre a feladatra osztályzatot kaptok.

Elemezzétek a mondatokat!

A piros labdával játszik a fiú.
Három almát evett délután.
A lány szoknyája pöttyös.
Láttam cicát, aranyosat.
Kevés pénzem van.
Csokis sütit sütöttem.

Normál német

Hallo!

A postára megyünk. Mi mindent lehet elintézni ott? A képek segítenek.

Tk. 114/4

Angol E

Good morning!

Task 4 today:
  • 5Culture 1. r. más.+T( nautical_ig) 
  • TK 64 olv.
  • TK 64/2 Írd a szó fölé a megfelelőszemély monogramját: pl.: WS!
  • 64/2b Füz-be (Born= szül. év   Profession=foglalkozás  Famous...= híres, mert)
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

 Have a nice day.
 Tóthné VK

Földrajz 06.11.

Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat,...