Kedves gyerekek!
Remélem, sikerült megérteni, mikor használjuk a viel, és mikor a viele határozatlan számneveket!
Oldjátok meg a következő feladatokat!
Mf. 70./12.
Mf. 74./21.
Kérem szépen a leckéket a szokott módon elküldeni!
Határidő: április 7.
2020. április 3., péntek
Angol E
Good morning!
Task 4 today:
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Thanks for you working together this week.
Please, stay at home and stay safe!
Have a nice weekend.
Tóthné VK
Task 4 today:
- Mf 48 Csak a lap aljáig!
- Irregulars 1-40 ism.
- TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Thanks for you working together this week.
Please, stay at home and stay safe!
Have a nice weekend.
Tóthné VK
Angol Normál 04.03.
Sziasztok!
Mai téma: Present Simple- Egyszerű jelen idő
1. Nézzétek meg a videót és írjátok le a VONALAS füzetetekbe
https://www.youtube.com/watch?v=_9y0VT3V_cs
a) Szalai Nóra ( a videóban szereplő hölgy) napirendjéhez kapcsolódó mondatokat angolul és magyarul!
b) milyen esetekben használjuk az egyszerű jelen időt és a hozzá tartozó példamondatokat angolul és magyarul!
d) angolul és magyarul is írjátok le az egyszerű jelen időre utaló időhatározókat!
2. Fényképezzétek le és küldjétek el az e-mail címemre 2020.04.03. 19:00-ig.
Köszönöm szépen!
Szép hétvégét!
Enikő néni
Mai téma: Present Simple- Egyszerű jelen idő
1. Nézzétek meg a videót és írjátok le a VONALAS füzetetekbe
https://www.youtube.com/watch?v=_9y0VT3V_cs
a) Szalai Nóra ( a videóban szereplő hölgy) napirendjéhez kapcsolódó mondatokat angolul és magyarul!
b) milyen esetekben használjuk az egyszerű jelen időt és a hozzá tartozó példamondatokat angolul és magyarul!
d) angolul és magyarul is írjátok le az egyszerű jelen időre utaló időhatározókat!
2. Fényképezzétek le és küldjétek el az e-mail címemre 2020.04.03. 19:00-ig.
Köszönöm szépen!
Szép hétvégét!
Enikő néni
Történelem Őnkényuralom+Kiegyezés VÁZLAT
Kedves 7. évfolyam!
Mivel az elmúlt órai tananyag nagyon fontos a magyar történelemben, ezért szeretném, ha a róla készült vázlat mindenkinek bekerülne a füzetébe! (Természetesen a képek kivételével.) Jó lesz megjegyezni az itt leírtakat, mert pár hét múlva egy kis teszt következik ebből a témából... Köszönöm!
VÁZLAT
AZ ÖNKÉNYURALOM KORA (1850-1865)
1. Ferenc József 1850 nyarán meneszti a közutálatnak örvendő Haynaut. (Egész Európa megvetette Ausztriát Haynau módszerei miatt.)
2. A terrort az önkényuralom követi: két császári miniszterelnökhöz köthető: Alexander Bach (1850-59) és Anton Schmerling (1861-65) irányították az országot
Az önkényuralom támaszai:
hivatalnokok („Bach huszárok”) – végrehajtják a törvényeket
rendőrség – fenntartják a rendet
besúgók – leleplezték az esetleges lázadásokat
Magyarországot a Habsburg Birodalom részeként kezelik
Cél: hazánk beolvasztása a Habsburg Birodalomba
Alexander Bach
Bach-huszárok magyaros öltözetben
3. A magyar ellenállás
a) passzív (fegyvertelen) ellenállás
vezeti Deák Ferenc
lényege: semmilyen formában nem működnek együtt a rendszerrel, véleményüket jelképesen nyilvánítják ki (Például: nem vállalnak hivatalt becsapják a besúgókat nem fizetnek adót tízezrek vesznek részt Széchenyi temetésén (tüntetés a rendszer ellen)
A költők lázadó verseket írnak, a festők, szobrászok lázító műveket készítenek
Például:
Arany János: nem hajlandó Ferenc Józsefről dicsőítést írni, helyette írja meg A walesi bárdokat
Tompa Mihály: A madár, fiaihoz című versében írásra buzdítja a költőket: „Fiaim, csak énekeljetek!”
Madarász Viktor: Zrínyi és Frangepán a bécsújhelyi börtönben
Izsó Miklós: Búsuló juhász
Izsó Miklós: Búsuló juhász
b) aktív (fegyveres) ellenállás:
Noszlopy Gáspár, Rózsa Sándor: fegyveres felkelések
Libényi János: sikertelen merénylet Ferenc József ellen
Klapka György és Türr István: szövetség Garibaldival (Olaszország), de nem sikerül az új háborút kirobbantaniuk
Rózsa Sándor a börtönben
A KIEGYEZÉS
1. Kiegyezés: az 1848-49-es szabadságharcot lezáró megegyezés.
2. A kiegyezés okai:
Ausztria részéről:
- katonai vereségek az olasz és a német egység harcaiban (következő órákon majd tanulunk róla)
- félnek, hogy az olaszok után a magyarok is elszakadnak a a birodalomtól
Magyarország részéről:
- gyengül a passzív ellenállás: ha nem vállalnak hivatalt, pénzt sem kereshetnek
- az ország fejlődéséhez pénz kell, viszont hitelt csak az osztrák bankok adhatnak (addig nem adnak, amíg nincs béke...)
Mindkét félnek szüksége van tehát arra, hogy békét kössön.
3. A kiegyezés létrejötte: 1867
A kiegyezés előzménye: Deák Ferenc Húsvéti cikkében (1865) megírja, hogy hajlandó a megegyezésre. Ezután tárgyalások kezdődnek, majd megszületik a kiegyezésről szóló törvény. (1867)
Jó munkát!
Üdv: Kriszta néni
Mivel az elmúlt órai tananyag nagyon fontos a magyar történelemben, ezért szeretném, ha a róla készült vázlat mindenkinek bekerülne a füzetébe! (Természetesen a képek kivételével.) Jó lesz megjegyezni az itt leírtakat, mert pár hét múlva egy kis teszt következik ebből a témából... Köszönöm!
VÁZLAT
AZ ÖNKÉNYURALOM KORA (1850-1865)
1. Ferenc József 1850 nyarán meneszti a közutálatnak örvendő Haynaut. (Egész Európa megvetette Ausztriát Haynau módszerei miatt.)
2. A terrort az önkényuralom követi: két császári miniszterelnökhöz köthető: Alexander Bach (1850-59) és Anton Schmerling (1861-65) irányították az országot
Az önkényuralom támaszai:
hivatalnokok („Bach huszárok”) – végrehajtják a törvényeket
rendőrség – fenntartják a rendet
besúgók – leleplezték az esetleges lázadásokat
Magyarországot a Habsburg Birodalom részeként kezelik
Cél: hazánk beolvasztása a Habsburg Birodalomba
Alexander Bach
Bach-huszárok magyaros öltözetben
3. A magyar ellenállás
a) passzív (fegyvertelen) ellenállás
vezeti Deák Ferenc
lényege: semmilyen formában nem működnek együtt a rendszerrel, véleményüket jelképesen nyilvánítják ki (Például: nem vállalnak hivatalt becsapják a besúgókat nem fizetnek adót tízezrek vesznek részt Széchenyi temetésén (tüntetés a rendszer ellen)
A költők lázadó verseket írnak, a festők, szobrászok lázító műveket készítenek
Például:
Arany János: nem hajlandó Ferenc Józsefről dicsőítést írni, helyette írja meg A walesi bárdokat
Tompa Mihály: A madár, fiaihoz című versében írásra buzdítja a költőket: „Fiaim, csak énekeljetek!”
Madarász Viktor: Zrínyi és Frangepán a bécsújhelyi börtönben
Izsó Miklós: Búsuló juhász
Izsó Miklós: Búsuló juhász
b) aktív (fegyveres) ellenállás:
Noszlopy Gáspár, Rózsa Sándor: fegyveres felkelések
Libényi János: sikertelen merénylet Ferenc József ellen
Klapka György és Türr István: szövetség Garibaldival (Olaszország), de nem sikerül az új háborút kirobbantaniuk
Rózsa Sándor a börtönben
A KIEGYEZÉS
1. Kiegyezés: az 1848-49-es szabadságharcot lezáró megegyezés.
2. A kiegyezés okai:
Ausztria részéről:
- katonai vereségek az olasz és a német egység harcaiban (következő órákon majd tanulunk róla)
- félnek, hogy az olaszok után a magyarok is elszakadnak a a birodalomtól
Magyarország részéről:
- gyengül a passzív ellenállás: ha nem vállalnak hivatalt, pénzt sem kereshetnek
- az ország fejlődéséhez pénz kell, viszont hitelt csak az osztrák bankok adhatnak (addig nem adnak, amíg nincs béke...)
Mindkét félnek szüksége van tehát arra, hogy békét kössön.
3. A kiegyezés létrejötte: 1867
A kiegyezés előzménye: Deák Ferenc Húsvéti cikkében (1865) megírja, hogy hajlandó a megegyezésre. Ezután tárgyalások kezdődnek, majd megszületik a kiegyezésről szóló törvény. (1867)
Jó munkát!
Üdv: Kriszta néni
Matek 04.03
Üdv Mindenki!
Már megint péntek van! Remélem Ti is örültök, bár a napnak még nincs vége.
Szóval mára mindenki tudja, amit egy paralelogrammáról tudni kell.
Ellenőrizzük a házi feladatot:
215/36 a, A szögek: 40, 140, 40, 140
36 c A 180 fokot kellett 4:5 arányban felosztani: 180:(4+5)= 180:9=20
alfa=4*20=80 fok
béta=5*20=100 fok
A szögek tehát: 80, 100, 80, 100
Remélem, sikerült ezt a két szösszenetet hibátlanul megoldani!
A mai óra címe: Paralelogramma szerkesztése
A történet hasonló a háromszög-szerkesztésnél gyakoroltakhoz. Kell adat, vázlat (színes az ismert adatokhoz, lépések számozása, mindez vonalzó nélkül rajzolva), még le kell írni a lépéseket és ezután jöhet a szerkesztés.
Ajánlom a szokásos videót: paralelogramma
1. feladat A Tk 218/ 2. példája a videóban szereplő adatokkal!
2. feladat A Tk 219/ 3. példájának a leírása, megszerkesztéssel együtt.
Remélem boldogultok. A munkátokról kérem a fotót a mai napon 15 óráig (nehogy unatkozzak)!
Legyen szép hétvégétek! Kitartás, nemsoká tavaszi szünet!
Már megint péntek van! Remélem Ti is örültök, bár a napnak még nincs vége.
Szóval mára mindenki tudja, amit egy paralelogrammáról tudni kell.
Ellenőrizzük a házi feladatot:
215/36 a, A szögek: 40, 140, 40, 140
36 c A 180 fokot kellett 4:5 arányban felosztani: 180:(4+5)= 180:9=20
alfa=4*20=80 fok
béta=5*20=100 fok
A szögek tehát: 80, 100, 80, 100
Remélem, sikerült ezt a két szösszenetet hibátlanul megoldani!
A mai óra címe: Paralelogramma szerkesztése
A történet hasonló a háromszög-szerkesztésnél gyakoroltakhoz. Kell adat, vázlat (színes az ismert adatokhoz, lépések számozása, mindez vonalzó nélkül rajzolva), még le kell írni a lépéseket és ezután jöhet a szerkesztés.
Ajánlom a szokásos videót: paralelogramma
1. feladat A Tk 218/ 2. példája a videóban szereplő adatokkal!
2. feladat A Tk 219/ 3. példájának a leírása, megszerkesztéssel együtt.
Remélem boldogultok. A munkátokról kérem a fotót a mai napon 15 óráig (nehogy unatkozzak)!
Legyen szép hétvégétek! Kitartás, nemsoká tavaszi szünet!
Technika 04.03.
Környezetbarát kertművelés
Kedves
Szülők ! Kedves Gyerekek!
A múlt órán
a haszonkerti termelés volt a témakör. Sokan határidőre leadták a
kert-tervrajzokat, szép munkák születtek. A munkákat értékeltem , jegyeket az
E-naplóba beírtam.
A mai óránk
témája : A környezetbarát kertművelés
Készítettem
rövid vázlatot, amelyet legyetek szívesek a füzetbe bemásolni .
A vázlat
áttekintése előtt nézzétek meg ezeket a képeket :
Vegyétek elő a füzetet és írjátok le a vázlatot!
CÍM:Környezetbarát kertművelés:
· vegyes növénykultúrák létrehozása
· jó minőségű talaj kialakítása,
fenntartására törekszik
· tápanyag-visszapótlás komposzt
kijuttatásával történik
· gyomok ,kártevők ellen nem használ
vegyszereket
Lényeges,
hogy a növénytermesztés során megteremtsük
a biológiai egyensúlyt. Vannak olyan növények ,amelyek egymás kórokozóit
elriasztják.
Pl.: Hagyma mellé sárgarépát ültetünk
Zeller mellé káposztafélék kerülnek.
Bokorbab mellé céklát ,fejes salátát ,uborkát teszünk.
Körömvirágot szamóca közé és paradicsom mellé kell ültetni (elriasztja a fonalférget).
Sarkantyúkát gyümölcsfák alá ültetik ,elriasztja a levéltetveket .
Komposztnak
nevezünk: morzsalékos, sötétbarna színű földszerű anyagot, amely szerves
hulladékból , maradványokból megfelelő hatások és kezelés mellett jön létre.
Komposztálás előnyei:
- konyhai hulladék mennyisége csökkenthető
- talajba kijuttatott komposzt nitrogént, káliumot, foszfort tartalmaz, segíti a növények fejlődését
- táplálja a talaj élővilágát
Házi feladat:
Komposztálással
kapcsolatosan nézd meg a következő bejátszást :
A videó
alapján csoportosítsátok mely anyagok kerülhetnek a komposztálóba és melyek nem .A házi
feladatot a füzetbe kérem , az anyagokról készítsetek rajzot. A rajz mellé
írjátok oda milyen anyagról van szó .
Házi
feladatot a következő e-mail címre várom : epitok.5.a@gmail.com
Határidő: 2020. április 8. szerda 20.00 óra
Jó munkát
kívánok !
Boros Pál
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
Földrajz 06.11.
Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat,...
-
Sziasztok! Nézzétek meg a videókat! https://videotanar.hu/tananyagok/644/az-egyszeru-mondat-elemzese-minosegjelzo-es-kijelolojelzo/ ht...
-
Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat,...
-
Sziasztok Gyerekek! A tegnapelőtti REDMENTA dolgozatot nem mindenki töltötte ki! A mai óra anyaga Tk. 143-145.o. + Mf. 61.o. 1,2,3,4 + v...