2020. május 5., kedd

ÉNEK- ZENE: Baksa Istvánné
Kedves Tanítványaim!
Remélem mindenkinek sikerült bemásolni a Háry Jánosról küldött vázlatomat. A mai órán a mű cselekményével fogunk ismerkedni.
Kérem, hogy a zenehallgatásnál hagyjatok ki helyet, hogy majd oda tudjatok jegyzetelni, ha meghallgattátok az adott részt.

A mű cselekménye:

Előjáték:
- Helyszín: a nagyabonyi kocsma
- szereplők: Háry János
                    falubeliek
- Háry a kocsmában meséli történeteit a falubelieknek.

1. kaland:
 - Helyszín: Burkusország határa (Burkusország= Ausztria)
 - szereplők: Háry
                     Örzse
                     Marci bácsi
                     Mária Lujza
- Háry az országhatáron átsegíti a császári családot, mivel a határőr nem akarja őket átengedni.
- Eközben összebarátkozik Marci bácsival. Iszogatnak, énekelnek.

   Zh: Marci bácsi bordala....Marci bácsi....
          - Ki adja elő?
          - Milyen hangszereket hallasz?
          - Milyen a bordal hangulata?
    ( jegyzeteld le a válaszaidat!)

- Mária Lujzának megtetszik Háry bátorsága, ezért magával viszi Bécsbe. Örzse is elkíséri kedvesét.


2. kaland:
- Helyszín: a bécsi vár
- Szereplők: Háry
                     Mária Lujza
                     Ebelasztin
                     Napóleon
- Amikor Háryék megérkeznek a bécsi várba, megszólal a harangjáték
 
 Zh: Bécsi harangjáték:......Bécsi.....
       - Milyen hangszereket hallasz?
      - Milyen a hangulata?
      - Honnan ismerős?

- Ebelasztin titokban szerelmes Mária Lujzába.
- Amikor azt látja, hogy Mária Lujzának tetszik Háry, elhatározza, hogy megpróbálja eltenni láb alól.
- A várban van egy vad ló, erre ülteti fel Háryt, hátha meg tudja ölni.
- Terve azonban nem sikerül, mert Háry megüli és megszelídíti a féktelen lovat.
- Bosszúból azonban Ebelasztin értesíti Napóleont, aki Mária Lujza vőlegénye.
- Napóeon hadat üzen az osztrák császárnak, kitör a háború.


A következő órán folytatjuk a történetet.
Még mindig várom a hiányzó életrajzokat.
Györgyi néni






















Matek 05.05

Üdv Mindenki!

Túl vagytok a záró feladatsorokon, ez az óra  a javításé legyen!
Észrevételeim:
Az első feladattal több embernek meggyűlt a baja és a vázlat is elég hiányos volt
A 4. feladatnál eszembe jutott, hogy láttatok-e mindannyian traktort és tudjátok-e, hogy néz ki a kereke?!

Küldöm a javítókulcsot, kérlek Benneteket, hogy végezzétek el a javítást, mert abból is lehet tanulni!
Záró dolgozat javítás

Jó munkát!
Legyen szép napotok!

Angol Normál 05.05.

Sziasztok!

A mai téma: 1C Comprehension & Questions= 1C Szövegértés & kérdések

1. MF. 75.old/ 1C lecke szavait másoljátok ki a szótár füzetetekbe és tanuljátok meg!
-Fényképezzétek le!

2. TK 12.old/ 1. a
Olvassátok el a szöveget és pipáljátok ki azokat a szavakat, amikről Mickey kérdez a szövegben!
-Fényképezzétek le!

3.  A vonalas füzetbe készítsetek két oszlopot:
1) Yes-No Questions= Eldöntendő kérdések  és 2) Wh-questions= Kérdőszavas kérdések

-Olvassátok el újra a szöveget és másoljátok ki a kérdéseket a megfelelő oszlopba.
- A segédigét és főigét írjátok át pirossal, az alanyt húzzátok alá egy vonallal és a kérdőszót emeljétek ki szövegkiemelővel! 

- Fordítsátok le a mondatokat !

A táblázat kb. így nézzen ki: 


Yes- No Questions = Eldöntendő kérdések
Wh-Questions = Kérdőszavas kérdések
1.Does the US President live in New York?
2.How does a calculator work, Mum?
Az amerikai elnök New Yorkban él?
Hogyan működik a számológép, anya?
 ....
 ...
 ...
 ....

- Fényképezzétek le!

4. A képeket küldjétek el az e-mail címemre 2020.05.05. 19:00-ig.

Köszönöm szépen!

Jó munkát és szép napot!

Enikő néni

rajz 05.05.

Kedves Gyerekek!

A szerkesztett képek témára az alkotásaitokat a mai napon még várom azoktól, akik nem küldték még el! Vannak még olyanok!!!!

Akik elkészítették, azoknak köszönöm! 👍

Új alkotási feladat:

Értékelési szempontok:
  • lépések pontos követése
  • kitöltés minősége

Határidő: 2020.05.19.
Szükséges eszközök: nagy méretű (A/4-es papír), ceruza
Feladat lépésenként:


1.tedd magad elé a lapot fektetve és hajtsd félbe vízszintesen





2.írd rá nyomtatott betűkkel a saját keresztnevedet






3.menj az ablakhoz és másold át a nevedet a másik oldalra



  



4.nyisd szét a lapot és próbálj meg valamilyen figurát, vagy figurákat meglátni, bárhogyan helyezheted a lapodat



  

5.színezd ki szabadon választott technikával (festék vagy színes ceruza vagy filc) akár vegyesen alkalmazva is, azt a figurát vagy figurákat melyeket kiveszel a nevedből. Ez lehet egy vagy akár több is.

Jó munkát!
Szép napot!
Zsuzsi néni

Matel I 05.05

Helló Mindenki!

A mai óra anyaga 10 órakor jelenik meg!
Ez a felület azoknak szól, akiktől a múlt hét keddi záródolgozat pótlását kérem, ugyanis nem szeretnék nagyon rossz jegyet megajánlani!
Név szerint: Patrik, Robi, kérlek benneteket, hogy pótoljátok a dolgozatot!

Kattints, csináld és küldd el 10 óráig!
Záródolgozat

A tesztet sem töltötte ki mindenki, pedig több időt kaptatok rá. Most elérhetővé teszem megint és üzenem Tibornak, Ádámnak, Róbertnek, hogy csinálják meg!
Teszt

Kémia 05.05

Üdv Mindenki!


Mivel az előző kémiánál két óra anyagát láttátok, csak emlékeztetni szeretnélek Benneteket a feladatokra!

A vázlatba hiba csúszott (nem elég mindig másolni és beilleszteni), keressétek, javítsátok ki!
Ma fotót is kérek!

Olvassátok el a leckét a tankönyvben: 110-112. oldal

Ezután nyissátok ki a munkafüzetet a 85. oldalon, amit lépésről lépésre próbáljatok kitölteni úgy, hogy megnézitek hozzá a kísérleteket bemutató videókat!

Az első videó után a 85/1, 2 feladatot kell megoldani: réz oxidálása

A második videó után a 85/3. feladatot kell kitölteni: Mg égése szén-dioxidban

A harmadik videóhoz a 86/ 5.feladat kapcsolódik: CuO és a hidrogén

Mindent összesít az utolsó videó, amiben le is tudjátok ellenőrizni a munkátokat, mintha egy kémia órán ülnétek: Összesítő óra

A tanárnő a film végén utal a Teams-re, de az nem rátok vonatkozik, bocs.
Továbbá: a filmben szó van a fémek- konkrétan a vas- gyártásáról is, amit a munkafüzet 88/5. a, b feladatánál találtok meg, töltsétek ki!
Ezek után következik egy rövid vázlat a füzetbe: Vázlat  Figyelem! Ez a vázlat javított!  Az előző vázlatba hiba csúszott, senki nem jelezte, keressétek meg a hibát és javítsátok ki! Én már megtettem!

Remélem, két órára osztva nem volt teljesíthetetlen ez a sok feladat, ezek után pedig kérem, hogy oldjátok meg a Mf. 86/4 és 88/6.7 feladatát, amiről jól látható fotót kérek ma 16 óráig! 

Jó munkát kívánok!
Május van, örüljünk a napsütésnek, annak hogy egészségesek vagyunk, remélem!

Szép napot Nektek!

Német emelt

Liebe Kinder!

 Tanuljátok meg a 6. lecke kiírt szavait, kifejezéseit!
Gyakoroljátok a szöveg olvasását, fordítását!

Hallgassátok meg a következő beszélgetést, amely Hans és svéd barátja, Jürgen között történik!

http://www.zielkiado.hu/letoltes/hanganyag/kommst%20du%20mit%201%20-NEU/CD1/17.mp3

Egészítsétek ki a hozzá kapcsolódó feladat mondatait  a füzetben a hallott szöveg alapján!

Mf. 66./3. 

Határidő: május 6.

Történelem Olasz- és német egység + USA

Kedves 7. évfolyam!

Hétvégén mindenkinek elküldtem a pontgyűjtő versenyben elért eredményét. Az első három legtöbb pontot elért tanulók:
128 pont: Kecse Barbara
124 pont: Balázs Blanka
118 pont: Varghici Alexandra

Ötös órai munka további büszke tulajdonosai: Baczúr Emma, Búcsús Barnabás, Lakatos Luca, Lózsi Ádám, Papp Zsanett, Petrányi Zsolt, Szűcs Medox és Tóbiás Petra.

Gratulálok mindenkinek, és köszönöm azoknak a tanulóknak, akiket nem kellett külön noszogatnom, mert mindent határidőre elküldtek nekem, ezzel megkönnyítve és meggyorsítva a munkámat! :)

NAGYON HIÁNYOSAN KAPTAM VISSZA AZ UTOLSÓ 2 KÖR MEGOLDÁSAIT(névjegykártya 2 híres magyar hölgyről, illetve III. Napóleon vagy Viktória királynő életének kijegyzetelése...)! Akik nem küldték el, a héten pótolják, mert tudjátok, hogy jelentési kötelezettségem van...

A mostani óránk 2 történelem óra anyagát öleli fel. Az egységes Olaszország és Németország megszületése, illetve Amerika lesz a témánk.
1. lépés: Olvasd el a TK. 27. és 28. leckéjét! (TK: 108-113. oldal)
2. lépés: Töltsd ki a következő munkafüzetbeli feladatokat: MF. 5/1.,2. feladat  +  MF.6/1., 2. feladat
3. lépés: Amerikáról tekintsd meg a következő videót:


(Egyébként a  TK. 30. leckéjében el is olvashatod az Amerikai Egyesült Államok polgárháborúját...)

4. lépés: Írj egy minimum 8 mondatos fogalmazást: "Szemtanúja voltam Abraham Lincoln meggyilkolásának..." címmel!

Fotót vagy a 2. lépésről vagy a 4. lépésről kérek a címemre! Köszönöm!

HATÁRIDŐ: 2020. május 13., reggel 8 óra!!!

Jó munkát!
Kriszta néni

Normál német

Hallo!

Tk. 114. o. Olvasd el az olvasmányt!

Írd le a füzetbe magyarul, mit akar venni Hans a postán!

Angol E

Good morning!

Task 4 today:
  • MF 52/1 Karikázd a Bővítményt! 
  • MF 52/2 Először az igét alakítsd át: have/has + Fi3-ba!
  • MF 52/3 Kérdés: Si (have/has) A Fi3 B?
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

 Have a nice day.
 Tóthné VK 

Földrajz 06.11.

Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat,...