2020. április 23., csütörtök

Angol Normál 04.23.

Sziasztok!

A mai témánk: Adverbs of Frequency- Gyakoriságok kifejező határozók

1. Egészítsétek ki a VONALAS FÜZETetekben  a következő mondataokat a TK 14. oldalán található szöveg alapján!

Quesar tydies my room, but he doesn't put things in the right places. 
My chair's in the wardrobe.

2. MF. 66.old/ 1.6 szabályt és táblázatot másoljátok le a VONALAS FÜZETetekbe!
Figyeljétek meg pontosan hova kerülnek a mondatban a gyakoriságot kifejező határozók!

3. TK 15.old/ 4. 
Olvassátok el a mondatokat!
Álló egyenessel jelöljétek be, hogy hova kerüljenek a zárójelben lévő határozók!
Másoljátok le a teljes mondatot a VONALAS FÜZETetekbe!

4. TK 15/ 6. 
Saját magatokról írjatok mondatokat a VONALAS FÜZETBE!
Használjátok a 3a feladat határozóit!

5. Fényképezzétek le a füzeteteket!

6. Küldjétek el a képet 2020. 04.24. 12:00-ig.

Köszönöm szépen!

Jó munkát! 

Enikő néni
 

Informatika 04. 23.

Kedves 7.b!
Az eddigi aktivitásotokra szeretnék hamarosan jegyet adni, szóval hajrá!!

 Mai feladataid:
  1. Ismerkedj meg a Micro:bit-tel! Hasonló blokkprogramozó eszköz, mint a Code.
    Nézd meg a következő videót, mely segít elkészíteni egy rövid programot!
      MICRO:BIT VIDEÓ
    A feladatod: elkészíteni egy programot, mely indításkor egy köszönő szöveget ír ki. Az A gomb megnyomásakor kiírja a neved, a B gomb megnyomásakor pedig egy véletlen számot 0-tól 100-ig.
    Itt tudod létrehozni a programot: PROGRAMKÉSZÍTŐ
    Kattints az új projekt gombra és a videó segítségével írd meg a programod! Telefonról is működik!
    Amikor elkészült a programod, töltsd le és küldd el nekem!
  2.  A Code oldalán juss el a 14. leckéig. Itt tudsz belépni: CODE 7.B
  3. Olvasd el és nézd meg a Pályaorientációs tananyag részeként: MOBILALKALMAZÁS FEJLESZTŐ 
Jó munkát!
Gál Anita
 zoldinfo936@gmail.com

Német emelt

Liebe Kinder!

A mai videós órán megbeszéljük Rió nevezetességeit.
Oldjátok meg az alábbi feladatokat a füzetben! Melyik betűhöz, melyik szám illik?
Tk. 66./2.
Mf. 77./2. A nevezetesség neve után írjátok le az oda illő mondatot!

Határidő: április 28.

A tartalomból a beszámolót a jövő héten kérem, április 29-én.

Matek 04.23

Üdv Mindenki!

A tegnapi feladatok megoldása a következő. Javítsatok, ha volt hibátok, nézzétek át, hogy mit rontottatok el!

Trapéz

Mf 77/2.a   (itt az adatokat nem írom le, nektek le kellett)

T= (a+c)*m/2
T= (8+4)*5/2
T= 60 cm2

 Mf 77/5

Adatok:
a= 21 m                      T= (a+c)*m/2
c= 14 m                       T= (21+14)*28/2
m= 28 m                     T= 490 m2
T=? (m2)

Mf 77/6

Adatok:
a= 540 m                    T= (a+c)*m/2
c= 320 m                    T= (540+320)*95/2
m= 95 m                     T= 40850 m2= 4,085 ha   (mivel 1 ha= 10000 m2)

T= ? (m2, ha)

A mai órán szeretném, ha átismételnétek, amit eddig tanultatok a körről.

Tehát az óra címe: A kör és részei

Az ismétléshez egy videót ajánlok. Arra kérlek Benneteket, hogy a füzetetekbe jegyezzétek le Ti is a kör részeit és jelölésüket, ahogyan látni fogjátok.

A videó:kör részei

Természetesen az eddig használt kerület, területképleteket, a sokszögek tulajdonságaival együtt tanuljátok, mivel hamarosan számot adtok belőle. 

Jó munkát kívánok!
Szép napot!

04.23. Biológia Gerincesek T / Halak osztálya

Sziasztok Gyerekek!
A mai óra anyaga : A belső váz védelmében/ Halak osztálya 
Tk.152-153.o. + Mf. 64.o./1.,2.
Jó munkát kívánok: 
SFAnita

Gerincesek törzse – általános jellemzők

  • Belső vázuk van: gerincoszlop és a hozzá kapcsolódó csontok
    • szilárdít, véd, részt vesz a mozgásban
  • Bőrük többrétegű (hám, irha és bőralja. Hámja többrétegű.)
  • Légzés: kopoltyú vagy tüdő
  • Idegrendszerük központja: az agyvelő és a gerincvelő
  • Fejlődésük: átalakulásos (kétéltűek) vagy átalakulás nélküli (halak, hüllők, madarak, emlősök)
  • Osztályai:
    • halak
    • kétéltűek
    • hüllők
    • madarak
    • emlősök

Halak osztálya

  • Vízi életmód: áramvonalas test, nyálkás bőr, úszók ( mell-, hát-, has-,farok-,farok alatti úszók) 
  • légzés: kopoltyú
  • Szaporodás: ikrával
  • Fejlődés: átalakulás nélkül
  • Jellegzetes szerv: oldalvonal (áramlás-érzékelés), úszóhólyag (lebegés) - csak a csontos halaknál!
  • Testen kívüli/belüli megtermékenyítés
  • A cápák: porcos vázuk van, elevenszülők (a petéből az anyában kel ki az utód), kopoltyúnyílásaik szabadok
  •  Táplálkozás : Háromszakaszos bélcsatornájuk van, melynek részei az elő-, közép- és az utóbél. Májuk és hasnyálmirigyük van.
  •  Légzés: kopoltyú vagy tüdő 
  • Keringés: Keringési rendszerük zárt, vérükben oxigénszállító vörösvérsejtek vannak 
 
Szempont / Alosztály Porcos halak Csontos halak
Váz porcos és meszes csontos
Pikkely fogas sima
Kopoltyúfedő nincs   van
Úszóhólyag nincs   van
Oldalvonal nincs van
Végbélnyílás nincs van
Farkúszó asszimmetrikus szimmetrikus
Megtermékenyítés belső külső
Ide tartoznak cápák és ráják halfajok zöme

Angol E

Good morning!

Task 4 today: 1-2
  • MF 51/4 (I've  just  Fi3  B)
  • MF 51/5 ( I'll go and...)
  • 2nd lesson: special - the 150th:Free time:
  • Enjoy yourselves!
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

 Have a nice day.
 Tóthné VK

Nyelvtan

Sziasztok!

Osztályzatot kaptok az eddigi digitális oktatásban végzett munkáitokra, szorgalmatokra, hozzáállásotokra. A jegyet megtaláljátok a KÉTÁBAN.

Elemezzétek a következő mondatokat a füzetben aláhúzással!

A beteg gyerek ágyban fekszik.
Sok csokit evett a fiú.
Az apa autója elromlott.
Vettem almát, pirosat.
A tanár tolla kék.
Szomorú filmet néztem este.
A feladatot, a nehezet megcsináltam.

Nézzétek meg a videót!

https://zanza.tv/magyar-nyelv/nyelvi-szintek/mondatreszek-fajtai-ii

Földrajz 06.11.

Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat,...