Sziasztok!
A mai témánk: Adverbs of Frequency- Gyakoriságok kifejező határozók
1. Egészítsétek ki a VONALAS FÜZETetekben a következő mondataokat a TK 14. oldalán található szöveg alapján!
Quesar tydies my room, but he doesn't put things in the right places.
My chair's in the wardrobe.
2. MF. 66.old/ 1.6 szabályt és táblázatot másoljátok le a VONALAS FÜZETetekbe!
Figyeljétek meg pontosan hova kerülnek a mondatban a gyakoriságot kifejező határozók!
3. TK 15.old/ 4.
Olvassátok el a mondatokat!
Álló egyenessel jelöljétek be, hogy hova kerüljenek a zárójelben lévő határozók!
Másoljátok le a teljes mondatot a VONALAS FÜZETetekbe!
4. TK 15/ 6.
Saját magatokról írjatok mondatokat a VONALAS FÜZETBE!
Használjátok a 3a feladat határozóit!
5. Fényképezzétek le a füzeteteket!
6. Küldjétek el a képet 2020. 04.24. 12:00-ig.
Köszönöm szépen!
Jó munkát!
Enikő néni
2020. április 23., csütörtök
Informatika 04. 23.
Kedves 7.b!
Mai feladataid:
- Ismerkedj meg a Micro:bit-tel! Hasonló blokkprogramozó eszköz, mint a Code.
Nézd meg a következő videót, mely segít elkészíteni egy rövid programot!
MICRO:BIT VIDEÓ
A feladatod: elkészíteni egy programot, mely indításkor egy köszönő szöveget ír ki. Az A gomb megnyomásakor kiírja a neved, a B gomb megnyomásakor pedig egy véletlen számot 0-tól 100-ig.
Itt tudod létrehozni a programot: PROGRAMKÉSZÍTŐ
Kattints az új projekt gombra és a videó segítségével írd meg a programod! Telefonról is működik!
Amikor elkészült a programod, töltsd le és küldd el nekem! - A Code oldalán juss el a 14. leckéig. Itt tudsz belépni: CODE 7.B
- Olvasd el és nézd meg a Pályaorientációs tananyag részeként: MOBILALKALMAZÁS FEJLESZTŐ
Jó munkát!
Gál Anita
zoldinfo936@gmail.com
Német emelt
Liebe Kinder!
A mai videós órán megbeszéljük Rió nevezetességeit.
Oldjátok meg az alábbi feladatokat a füzetben! Melyik betűhöz, melyik szám illik?
Tk. 66./2.
Mf. 77./2. A nevezetesség neve után írjátok le az oda illő mondatot!
Határidő: április 28.
A tartalomból a beszámolót a jövő héten kérem, április 29-én.
A mai videós órán megbeszéljük Rió nevezetességeit.
Oldjátok meg az alábbi feladatokat a füzetben! Melyik betűhöz, melyik szám illik?
Tk. 66./2.
Mf. 77./2. A nevezetesség neve után írjátok le az oda illő mondatot!
Határidő: április 28.
A tartalomból a beszámolót a jövő héten kérem, április 29-én.
Matek 04.23
Üdv Mindenki!
A tegnapi feladatok megoldása a következő. Javítsatok, ha volt hibátok, nézzétek át, hogy mit rontottatok el!
Trapéz
Mf 77/2.a (itt az adatokat nem írom le, nektek le kellett)
T= (a+c)*m/2
T= (8+4)*5/2
T= 60 cm2
Mf 77/5
Adatok:
a= 21 m T= (a+c)*m/2
c= 14 m T= (21+14)*28/2
m= 28 m T= 490 m2
T=? (m2)
Mf 77/6
Adatok:
a= 540 m T= (a+c)*m/2
c= 320 m T= (540+320)*95/2
m= 95 m T= 40850 m2= 4,085 ha (mivel 1 ha= 10000 m2)
T= ? (m2, ha)
A mai órán szeretném, ha átismételnétek, amit eddig tanultatok a körről.
Tehát az óra címe: A kör és részei
Az ismétléshez egy videót ajánlok. Arra kérlek Benneteket, hogy a füzetetekbe jegyezzétek le Ti is a kör részeit és jelölésüket, ahogyan látni fogjátok.
A videó:kör részei
Természetesen az eddig használt kerület, területképleteket, a sokszögek tulajdonságaival együtt tanuljátok, mivel hamarosan számot adtok belőle.
Jó munkát kívánok!
Szép napot!
04.23. Biológia Gerincesek T / Halak osztálya
Sziasztok Gyerekek!
A mai óra anyaga : A belső váz védelmében/ Halak osztálya
Tk.152-153.o. + Mf. 64.o./1.,2.
Jó munkát kívánok:
SFAnita
A mai óra anyaga : A belső váz védelmében/ Halak osztálya
Tk.152-153.o. + Mf. 64.o./1.,2.
Jó munkát kívánok:
SFAnita
Gerincesek törzse – általános jellemzők
- Belső vázuk van: gerincoszlop és a hozzá kapcsolódó csontok
- szilárdít, véd, részt vesz a mozgásban
- Bőrük többrétegű (hám, irha és bőralja. Hámja többrétegű.)
- Légzés: kopoltyú vagy tüdő
- Idegrendszerük központja: az agyvelő és a gerincvelő
- Fejlődésük: átalakulásos (kétéltűek) vagy átalakulás nélküli (halak, hüllők, madarak, emlősök)
- Osztályai:
- halak
- kétéltűek
- hüllők
- madarak
- emlősök
Halak osztálya
- Vízi életmód: áramvonalas test, nyálkás bőr, úszók ( mell-, hát-, has-,farok-,farok alatti úszók)
- légzés: kopoltyú
- Szaporodás: ikrával
- Fejlődés: átalakulás nélkül
- Jellegzetes szerv: oldalvonal (áramlás-érzékelés), úszóhólyag (lebegés) - csak a csontos halaknál!
- Testen kívüli/belüli megtermékenyítés
- A cápák: porcos vázuk van, elevenszülők (a petéből az anyában kel ki az utód), kopoltyúnyílásaik szabadok
- Táplálkozás : Háromszakaszos bélcsatornájuk van, melynek részei az elő-, közép- és az utóbél. Májuk és hasnyálmirigyük van.
- Légzés: kopoltyú vagy tüdő
- Keringés: Keringési rendszerük zárt, vérükben oxigénszállító vörösvérsejtek vannak
Szempont / Alosztály | Porcos halak | Csontos halak |
Váz | porcos és meszes | csontos |
Pikkely | fogas | sima |
Kopoltyúfedő | nincs | van |
Úszóhólyag | nincs | van |
Oldalvonal | nincs | van |
Végbélnyílás | nincs | van |
Farkúszó | asszimmetrikus | szimmetrikus |
Megtermékenyítés | belső | külső |
Ide tartoznak | cápák és ráják | halfajok zöme |
Angol E
Good morning!
Task 4 today: 1-2
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Have a nice day.
Tóthné VK
Task 4 today: 1-2
- MF 51/4 (I've just Fi3 B)
- MF 51/5 ( I'll go and...)
- 2nd lesson: special - the 150th:Free time:
- Enjoy yourselves!
- TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Have a nice day.
Tóthné VK
Nyelvtan
Sziasztok!
Osztályzatot kaptok az eddigi digitális oktatásban végzett munkáitokra, szorgalmatokra, hozzáállásotokra. A jegyet megtaláljátok a KÉTÁBAN.
Elemezzétek a következő mondatokat a füzetben aláhúzással!
A beteg gyerek ágyban fekszik.
Sok csokit evett a fiú.
Az apa autója elromlott.
Vettem almát, pirosat.
A tanár tolla kék.
Szomorú filmet néztem este.
A feladatot, a nehezet megcsináltam.
Nézzétek meg a videót!
https://zanza.tv/magyar-nyelv/nyelvi-szintek/mondatreszek-fajtai-ii
Osztályzatot kaptok az eddigi digitális oktatásban végzett munkáitokra, szorgalmatokra, hozzáállásotokra. A jegyet megtaláljátok a KÉTÁBAN.
Elemezzétek a következő mondatokat a füzetben aláhúzással!
A beteg gyerek ágyban fekszik.
Sok csokit evett a fiú.
Az apa autója elromlott.
Vettem almát, pirosat.
A tanár tolla kék.
Szomorú filmet néztem este.
A feladatot, a nehezet megcsináltam.
Nézzétek meg a videót!
https://zanza.tv/magyar-nyelv/nyelvi-szintek/mondatreszek-fajtai-ii
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
Földrajz 06.11.
Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat,...
-
Sziasztok! Nézzétek meg a videókat! https://videotanar.hu/tananyagok/644/az-egyszeru-mondat-elemzese-minosegjelzo-es-kijelolojelzo/ ht...
-
Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat,...
-
Sziasztok Gyerekek! A tegnapelőtti REDMENTA dolgozatot nem mindenki töltötte ki! A mai óra anyaga Tk. 143-145.o. + Mf. 61.o. 1,2,3,4 + v...