2020. április 1., szerda

Irodalom

Sziasztok!

Olvassátok el figyelmesen az alábbi linkeket!

Van rá egy teljes hetetek!

Számonkérés lesz belőle!

https://tudasbazis.sulinet.hu/hu/magyar-nyelv-es-irodalom/irodalom/irodalom-8-osztaly/jokai-a-koszivu-ember-fiai/a-koszivu-ember-fiai-a-regeny-szerkezete-expozicio-bonyodalom


https://tudasbazis.sulinet.hu/hu/magyar-nyelv-es-irodalom/irodalom/irodalom-8-osztaly/jokai-a-koszivu-ember-fiai/a-koszivu-ember-fiai-sorsok-es-jellemekhttps://tudasbazis.sulinet.hu


https://tudasbazis.sulinet.hu/hu/magyar-nyelv-es-irodalom/irodalom/irodalom-8-osztaly/jokai-a-koszivu-ember-fiai/a-koszivu-ember-fiai-a-regeny-szerkezete-a-vegkifejlet


https://koszivuemberfiai.wordpress.com/tartalom/



Angol E

Good morning!
Task 4 today: 1-2

  • 5C más.+T
  • TK 60/1 Ide: rövid válasz
  • TK 60/2 Írd a mondat 1. része után a befejezés betűjét! (Help: szöv.)
  • Irregulars 1-40 ism.
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

Take care of yourselves!

Tóthné VK 

Német emelt

Kedves gyerekek!
A mai napon a birtokos esetet gyakoroljuk.
Már előzőleg megbeszéltük a birtokviszonyt és a birtokos esetet. Nézzétek át ismét a füzetből, illetve a tankönyvből!
Mf. 70./13.
Mf. 72./16., 73./18.

Az elkészített leckét küldjétek lefotózva a szokott módon!

Határidő: április 2.

Angol Normál 04.01.

Sziasztok!

Köszönöm szépen a tegnapi megoldásokat!

Mai téma: Daily routine - questions & answers- Napirend- kérdések és válaszok

1. A tegnapi szavakból válassz ki 10-et és írj hozzá kérdéseket és válaszokat a füzetbe!
Pl: What time do you wake up?( Hány órakor ébredsz fel?) - I wake up at 6 o' clock in the morning.
When do you have breakfast? (Mikor reggelizel?)- I don't have brekafast. ( Nem reggelizek.)
- Fényképezd le!

2. Keresd fel egyik csoporttársad messengeren, e-mail-en  és küldj el neki 5 kérdést a napirendjéről!
Pl. What time do you have breakfast? ,When do you go to school?

Ha nem tudod elérni az osztálytársaidat, akkor kérdezd meg Anyát, Apát, Tesót!

- A társad válaszol Neked írásban/ családtagok szóban.
 Rögzítsd a válaszát a füzetedben!
pl. Reni: -"When do you go to school?"
Niki: -" I don't go to school."
-Fényképezd le!

3. A fényképeket küldjétek el az e-mail címemre 2020.04.01. 19:00- ig.

Köszönöm szépen!

Jó munkát!

Enikő néni
Ének - zene: Baksa Istvánné

Kedves Tanítványaim!!
A mai napon még mindig várom 6 tanulóm beadandóját (4 lány és 2 fiú).
A többiekét megkaptam. Nagyon köszönöm a munkátokat!! Szép napot!!
Györgyi néni

Matek 04.01

Üdv Mindenki!


Remélem, sikerült a vázlatírás a trapézról. Még lesz néhány négyszög, amihez szintén kell vázlatot írni.
Tanács: minden vázlatban legyen rajz a négyszögről!

A mai óránk címe: A paralelogramma

Kezdjük a tegnapi házi feladat ellenőrzésével, a megoldásaitokat Itt ellenőrizhetitek.

Aki szeretné ellenőrizni egy kicsit a tudását, az próbálkozzon a Tk. 211 / 35 feladatokkal (átnézem, ha elkülditek a fotót)

A paralelogrammához a 211. oldalon található szöveg alapján írjatok vázlatot a füzetbe.
Ne felejtsétek el a rajzot!
Adok egy kis segítséget: Link: Paralelogramma

A paralelogramma szögeinek meghatározásához ajánlok egy videót: videó

Gyakorlásképpen oldjátok meg a következő feladatokat: Tk.: 215/ 36 a.)c.) ( ez nem áprilisi tréfa)
Jó munkát kívánok.
Legyen szép napotok!

Ne, kaptam meg mindenkitől a 3 szerkesztés (háromszögek) fotóját! 30/0 lesz a neve után írva, jegy osztásakor, nem fog örülni! Várjak még? Péntek volt a határidő, lassan eltelik 1 hét is!

Földrajz 04.01.

Sziasztok!


Ettől a héttől Learning.Apps-os és Redmenas feladatokat fogok gyakrabban küldeni.Ezeket nem kell fotózgatni és emailra küldeni,az online felület megoldja. A Learning.Apps felhasználó név és kód fontos,jegyezzétek fel, legtöbben ezt már használjátok.



Ez az én földrajz tantermem behívó linkje!!


https://learningapps.org/join/20n2oh65


Ezeken a linkeken éritek el a felhasználó neveteket és a hozzá tartozó kódjaitokat!


II-es matek csoport kód    és     I-es matek csoport kód

A mai tananyag: Ez is ,az is Amerika... Tk.65-66.oldal

Ez kiegészítő tananyag,de sok érdekességről olvashattok ebben a leckében.

 Gyakorló feladatokat találtok a Learning.apps-ban ( 7.b osztályterem),azt oldjátok meg! Ne feledjétek,tankönyv és atlasz !!!

Tehát:
 1.Nyisd meg az osztályterembe hívó linket ,add meg a jelszavad és oldd meg a feladatokat!!
2.Olvasd el a kiegészítő tananyagot !

Történelem Önkényuralom + Kiegyezés

Kedves 7. évfolyam!

A MF.-beli házi feladatotok megoldókulcsát itt láthatjátok, kérem ellenőrizzétek le, hogy helyesek-e a válaszaitok...




A pontjaitokat pedig összesítettem, majd a Facebook-on lévő zárt csoportotokban teszem közzé, mert az zárt csoport... csak előtte még beszélek az osztályfőnökötökkel!
Aki majd kap 0 pontot, az azért van, mert vagy nem küldött nekem HF-t, vagy későn küldte... :(



Ma pedig haladunk tovább! Azt fogjuk megvizsgálni, hogy az 1848/49-es forradalom és szabadságharc után mi történik Magyarországon, hogyan alakul Mo. és Ausztria (Habsburgok) kapcsolata, miután olyan kegyetlenül megbüntették (lásd okt. 6.) a szabadságharcban résztvevőket...
Ez 2 töri óránk anyaga lesz, így a feladatokat nem holnapra, hanem péntekre kérem!

Feladataid:

1. Olvasd el a TK. 35. (140-142. old.) és 36. (144-146. old.) leckéjét!

2. Nézd meg a következő összefoglalót róla:


3. A következő feladatok közül oldjál meg kettőt! Bármelyik kettőt választhatod, a megoldás során BÁRMIT használhatsz (internet, TK., kis szülői segítség), több feladatot is megcsinálhatsz, de csak kettőre tudok majd pontot adni...

Íme a feladatok, amikből KETTŐT kell megoldanod, s amiknek fotóját majd küldd el az e-mail címemre:

- Mf. (7. osztályos Mf.!!!) 17/1., 3. feladat (10 pont)
- Mf. (7. osztályos Mf.!!!) 18/1., 2. feladat (15 pont)
Mf. (7. osztályos Mf.!!!) 18/3. feladat FÜZETBE, minimum 6 mondat (20 pont)
- Készíts rajzlapra egy olyan plakátot, ami kifejezi tiltakozásodat az önkényuralommal szemben! (20 pont)
- Írj egy fogalmazást: "Szemtanúja voltam Ferenc József megkoronázásának" címmel! Minimum 8 mondat (25 pont)
- Nézz utána, hogy mit jelképez a koronázási ceremóniákon zajló "kardvágás"? (15 pont)
- Rajzold le egy rajzlapra Ferenc József megkoronázását vagy Ferenc József "kardvágását"! (15 pont)

Határidő: április 3. (péntek), reggel 8 óra!

Jó munkát!
Kriszta néni

Ui.:  Boldog Bolondok Napját mindenkinek! …Idén legalább megúszom a "jobbnál jobb" poénjaitokat... ;)





Normál német

Hallo!

Fordítsátok le a kifejezéseket! Mf. 68/9 első része(csak a ford.)

Mindig kérdezzetek magatokban!

HOVÁ?-TÁRGY  ESET

HOL?-RÉSZES ESET


Földrajz 06.11.

Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat,...