2020. április 22., szerda

Föld napja 04.22.

Sziasztok!


1970 óta minden évben ezen a napon, április 22-én, a Föld napján többet beszélünk bolygónk helyzetéről!! Ne csak beszéljünk,tegyünk is érte!! Te is!! Nézzétek!!

Föld napja

Angol Normál 04.22.

Sziasztok!

Köszönöm szépen, hogy minél többen beléptetek a Quizlet felületére!
Már csak három tanuló hiányzik.
Szeretném, ha a mai nap folyamán Ti is belépnétek!
Amikor külditek a megoldásokat, légy szíves, írjátok meg azt is , hogy mennyire találjátok hasznosnak (1-től 5-ig ) a feladatokat. Előre is köszönöm!

Ma téma: 1D Comprehendion= 1D Szövegértés

1. Másoljátok ki a következő szavakat a szótár füzetetekbe! 
Tanuljátok meg a szavakat!

1. lots of / a lot of = sok
2.  to do jobs = munkát végezni
3. to put things in the right place= helyére rakni a dolgokat
4. knife/ knives= kés, kések
5. fork= villa
6. spoon = kanál
7. plate= tányér
8. cup= csésze
9. chair= szék
10. wardrobe= szekrény
11. to break = eltörni
12 .when = mikor?, amikor
13. brilliant = brilliáns, nagyszerű
14. adverbs of frequemcy = gyakoriságot kifejező határozók
15. always = mindig
16. usually/ normally = általában, rendszerint
17. often = gyakran
18. sometimes = néha
19. not often = nem gyakran
20. never = soha

- Fényképezzétek le a szótár füzetet!

2. TK 14.old/2. 
Hallgassátok meg és olvassátok el az olvasmányt! PAGE 14, Exercise 2a

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit1/audio?cc=hu&selLanguage=hu

3. Az  új kiadás egy kicsit itt is eltér a miénktől. Jelöljétek be a különbséget a  TK -ben!

Project 2 4th Ed. 1D

-Fényképezzétek le a TK-et!

4. Válaszoljatok a füzetbe a következő kérdésekre a szöveg alapján teljes mondattal angolul!
1. What's the robot's name?- Mi a robot neve?
2. What jobs does he do?- Milyen munkákat csinál?
3. Which job is he good at?- Melyik munkában jó?
4. What things does the robot do wrong?- Melyik munkákat csinálja rosszul?
- Fényképezzétek le a füzetet! 

5. Küldjétek el a képeket 2020. 04.22. 19:00-ig az e-mail címemre a Quizlet feladatsor értékelésével együtt!

Köszönöm szépen!

Jó munkát!

Enikő néni

 

Német emelt

Liebe Kinder!

Üben wir noch den Genitiv! Gyakoroljuk a birtokos szerkezetet, a birtokos esetet!
Tk. 59./8.
Szerkesszetek kérdéseket és hozzá válaszokat a lenti példa alapján a füzetben!
Tegyetek a mondatba mellékneveket, határozós szerkezeteket is! (Pl. im Koffer, hier...)
A birtokos lehet tulajdonnév is. (pl. Hans, Eva...)

Írjatok legalább 8 kérdést és hozzá választ!

Wessen Auto ist bequem?
Das Auto des Vaters ist bequem.
Wessen Hund ist verspielt?
Der Hund der Kinder ist verspielt.

A  megoldásokat a szokott módon kérem.

Határidő: április 23.

Üdv Mindenki!

A tegnapi feladatok megoldását küldöm úgy, ahogyan én kérem. Próbáljátok Ti is követni formailag is legközelebb! A pirossal írt adat ért pontot.

1.     Paralelogramma
a)  feladat  ( 8 pontos)
Adatok:                     
a= 7 cm                                  K=2*(a+b)                      T= b*mb
ma= 4 cm                                K= 2*(7+5)                   28= 5*mb      /:5
b= 5 cm                                  K= 24 cm                5,6 cm = mb
K=? (cm)                                T= a* ma
T=? (cm2)                               T= 7*4
mb=? (cm)                              T= 28 cm2
      b.) feladat  (3 pontos)
            Adatok:
            T= 100 dm2                            T= a* ma
            ma= 8 dm                           100 = a*8      /:8
            a=? (dm)                      12,5 dm = a       
2.     feladat
Csak az eredményt pontoztam: mérőszám+ mértékegység
a.)   T= 18,72 cm2  Ebben az esetben a T= a*ma képlet kellett
b.)   T= 12 cm2       Itt a T= e*f/2 képlet alapján lehetett számolni.

Nos, remélem, jól számoltam az eredményeket, sokan szépen dolgoztatok, ráadásul be is tartottátok a határidőt! Ügyesek vagytok!

Ma még mindig gyakorlás van!
A trapéz kerül ma „terítékre”.
A munkafüzetben lesznek a feladatok, de a füzetben kell dolgoznotok.
A következő feladatokat oldjátok meg: Mf.77/A feladatsor 2.a, 5, 6
A munkátokról nem kérek fotót.
Jó munkát!
Szép napot kívánok!

04.22. Biológia Ízeltlábúak törzse 2.rész

Sziasztok Gyerekek!
A mai óra anyaga : A legnépesebb állatcsoport tk.149-150. o. ( rovarok)+ Mf. 63.o.2.,3.,4.,feladatok

Rovarok osztálya
  A ma élő állatfajok több, mint 75%-a rovar
 1. Besorolása            Állatok országa/ ízeltlábúak törzse / rovarok osztálya


  2. Testfelépítés           Testtájak:

                        - fej:
                                   - 1 pár csáp (tapintás, szaglás)
                                   - szájszerv (alaptípus: rágó szájszerv, ami a táplálkozástól függően módosult)
                                   - szem (összetett)
                         - tor:
                                   - 3 pár ízelt láb
                                   - szárnyak (0, 1 vagy 2 pár)
                        - potroh
                                   - teleszkópszerűen összehúzható (légzőmozgások miatt)


  3. Kültakarója: kitines
  4. Légzés  : légcsövek ( egész testet behálózzák), potrohon
  4. Mozgása: izmokkal, három pár ízelt láb,  szárnyak
 szitakötők                  1p hártyás 1p hártyás             Széleslábú szitakötő
 hártyásszárnyúak       1p hártyás 1p hártyás             hangyák: Erdei vöröshangya
                                                                                   méhek: Házi méh
            darazsak: Német darázs
 egyenesszárnyúak      1p hártyás 1p bőrszerű          szöcskék: Zöld lombszöcske
            sáskák: Olaszsáska
            tücskök: Mezei tücsök
 bogarak                      1p hártyás 1p kemény fedő    Májusi cserebogár, 7pettyes katicabogár
 kétszárnyúak             1p billér (*) 1p hártyás           legyek: Házi légy
            szúnyogok: Gyötrő szúnyog
 (*) billér: A kétszárnyúak első pár szárnyából kifejlődő dobverő alakú egyensúlyozó szerv.
  5. Táplálkozása
 életmódja                   növényevő, ragadozó, lebontó; pl. méh, darázs, légy
 táplálékszerzése         szájszerve: pl. bogarak rágó, lepke nyaló-szívó, szúnyog szúró-szívó
 6. Szaporodása         petékkel, belső megtermékenyítéssel
 7. Egyedfejlődése     átalakulásos
 kifejlés                       egyenesszárnyúak pl. sáska
 átváltozás                  szitakötők
 teljes átalakulás         bogarak, kétszárnyúak pl. szúnyog.

Angol E

Good morning!

Task 4 today: 1-2.
  • TK 63/6a storyból   Jelentése: más helyre kell mennünk, hogy csináljunk vmit, pl.menjünk és együnk = Let's go and eat.
  • TK 63/6c Füz-be: Párbeszéd 1-8: csak 2 sor.1. sor:javaslat, 2.:elfogadás( OK/ Good idea,stb) + I'll go and...+ kép feletti megfelelő kifejezés
  • MF 50/1 (Help: TK story)
  • MF 50/2 Szórend!
  • Mf 50/3 Használd az előző mondatokat!
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!   
 Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

Have a nice day.
 Tóthné VK

Normál német

Hallo!

Legutóbb Hamburgról olvastál. Az olvasmány kulcsszavait kell kiegészítened a betűrejtvényben és beírnod a mondatokba!

Mf. 73/1 a,b

Irodalom

Sziasztok!

Köszönöm az eddig elküldött fogalmazásokat a Baradlay fiúkról. MINDENKI küldje a héten, mert jegyet is kaptok rá.

Olvassátok el a tk. 159. 164-165. 170-171. oldalát!

Oldjátok meg a következő játékos feladatokat!

https://learningapps.org/4989237

https://learningapps.org/4998962

https://learningapps.org/4998898

https://learningapps.org/4866216

https://learningapps.org/4752960

Földrajz 06.11.

Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat,...