Sziasztok!
1970 óta minden évben ezen a
napon, április 22-én, a Föld napján többet beszélünk bolygónk
helyzetéről!! Ne csak beszéljünk,tegyünk is érte!! Te is!! Nézzétek!!
Föld napja
2020. április 22., szerda
Angol Normál 04.22.
Sziasztok!
Köszönöm szépen, hogy minél többen beléptetek a Quizlet felületére!
Már csak három tanuló hiányzik.
Szeretném, ha a mai nap folyamán Ti is belépnétek!
Amikor külditek a megoldásokat, légy szíves, írjátok meg azt is , hogy mennyire találjátok hasznosnak (1-től 5-ig ) a feladatokat. Előre is köszönöm!
Ma téma: 1D Comprehendion= 1D Szövegértés
1. Másoljátok ki a következő szavakat a szótár füzetetekbe!
Tanuljátok meg a szavakat!
1. lots of / a lot of = sok
2. to do jobs = munkát végezni
3. to put things in the right place= helyére rakni a dolgokat
4. knife/ knives= kés, kések
5. fork= villa
6. spoon = kanál
7. plate= tányér
8. cup= csésze
9. chair= szék
10. wardrobe= szekrény
11. to break = eltörni
12 .when = mikor?, amikor
13. brilliant = brilliáns, nagyszerű
14. adverbs of frequemcy = gyakoriságot kifejező határozók
15. always = mindig
16. usually/ normally = általában, rendszerint
17. often = gyakran
18. sometimes = néha
19. not often = nem gyakran
20. never = soha
- Fényképezzétek le a szótár füzetet!
2. TK 14.old/2.
Hallgassátok meg és olvassátok el az olvasmányt! PAGE 14, Exercise 2a
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit1/audio?cc=hu&selLanguage=hu
3. Az új kiadás egy kicsit itt is eltér a miénktől. Jelöljétek be a különbséget a TK -ben!
-Fényképezzétek le a TK-et!
4. Válaszoljatok a füzetbe a következő kérdésekre a szöveg alapján teljes mondattal angolul!
1. What's the robot's name?- Mi a robot neve?
2. What jobs does he do?- Milyen munkákat csinál?
3. Which job is he good at?- Melyik munkában jó?
4. What things does the robot do wrong?- Melyik munkákat csinálja rosszul?
- Fényképezzétek le a füzetet!
5. Küldjétek el a képeket 2020. 04.22. 19:00-ig az e-mail címemre a Quizlet feladatsor értékelésével együtt!
Köszönöm szépen!
Jó munkát!
Enikő néni
Köszönöm szépen, hogy minél többen beléptetek a Quizlet felületére!
Már csak három tanuló hiányzik.
Szeretném, ha a mai nap folyamán Ti is belépnétek!
Amikor külditek a megoldásokat, légy szíves, írjátok meg azt is , hogy mennyire találjátok hasznosnak (1-től 5-ig ) a feladatokat. Előre is köszönöm!
Ma téma: 1D Comprehendion= 1D Szövegértés
1. Másoljátok ki a következő szavakat a szótár füzetetekbe!
Tanuljátok meg a szavakat!
1. lots of / a lot of = sok
2. to do jobs = munkát végezni
3. to put things in the right place= helyére rakni a dolgokat
4. knife/ knives= kés, kések
5. fork= villa
6. spoon = kanál
7. plate= tányér
8. cup= csésze
9. chair= szék
10. wardrobe= szekrény
11. to break = eltörni
12 .when = mikor?, amikor
13. brilliant = brilliáns, nagyszerű
14. adverbs of frequemcy = gyakoriságot kifejező határozók
15. always = mindig
16. usually/ normally = általában, rendszerint
17. often = gyakran
18. sometimes = néha
19. not often = nem gyakran
20. never = soha
- Fényképezzétek le a szótár füzetet!
2. TK 14.old/2.
Hallgassátok meg és olvassátok el az olvasmányt! PAGE 14, Exercise 2a
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit1/audio?cc=hu&selLanguage=hu
3. Az új kiadás egy kicsit itt is eltér a miénktől. Jelöljétek be a különbséget a TK -ben!
Project 2 4th Ed. 1D |
-Fényképezzétek le a TK-et!
4. Válaszoljatok a füzetbe a következő kérdésekre a szöveg alapján teljes mondattal angolul!
1. What's the robot's name?- Mi a robot neve?
2. What jobs does he do?- Milyen munkákat csinál?
3. Which job is he good at?- Melyik munkában jó?
4. What things does the robot do wrong?- Melyik munkákat csinálja rosszul?
- Fényképezzétek le a füzetet!
5. Küldjétek el a képeket 2020. 04.22. 19:00-ig az e-mail címemre a Quizlet feladatsor értékelésével együtt!
Köszönöm szépen!
Jó munkát!
Enikő néni
Német emelt
Liebe Kinder!
Üben wir noch den Genitiv! Gyakoroljuk a birtokos szerkezetet, a birtokos esetet!
Tk. 59./8.
Szerkesszetek kérdéseket és hozzá válaszokat a lenti példa alapján a füzetben!
Tegyetek a mondatba mellékneveket, határozós szerkezeteket is! (Pl. im Koffer, hier...)
A birtokos lehet tulajdonnév is. (pl. Hans, Eva...)
Írjatok legalább 8 kérdést és hozzá választ!
Wessen Auto ist bequem?
Das Auto des Vaters ist bequem.
Wessen Hund ist verspielt?
Der Hund der Kinder ist verspielt.
A megoldásokat a szokott módon kérem.
Határidő: április 23.
Üben wir noch den Genitiv! Gyakoroljuk a birtokos szerkezetet, a birtokos esetet!
Tk. 59./8.
Szerkesszetek kérdéseket és hozzá válaszokat a lenti példa alapján a füzetben!
Tegyetek a mondatba mellékneveket, határozós szerkezeteket is! (Pl. im Koffer, hier...)
A birtokos lehet tulajdonnév is. (pl. Hans, Eva...)
Írjatok legalább 8 kérdést és hozzá választ!
Wessen Auto ist bequem?
Das Auto des Vaters ist bequem.
Wessen Hund ist verspielt?
Der Hund der Kinder ist verspielt.
A megoldásokat a szokott módon kérem.
Határidő: április 23.
Üdv Mindenki!
A tegnapi feladatok
megoldását küldöm úgy, ahogyan én kérem. Próbáljátok Ti is követni formailag is
legközelebb! A pirossal írt adat ért pontot.
1.
Paralelogramma
a)
feladat ( 8 pontos)
Adatok:
a= 7 cm K=2*(a+b) T=
b*mb
ma= 4
cm K=
2*(7+5) 28= 5*mb /:5
b= 5 cm K= 24 cm 5,6 cm = mb
K=? (cm) T= a* ma
T=? (cm2) T= 7*4
mb=? (cm) T= 28 cm2
b.) feladat
(3 pontos)
Adatok:
T= 100 dm2 T= a* ma
ma= 8 dm 100 = a*8
/:8
a=? (dm) 12,5 dm = a
2.
feladat
Csak az eredményt pontoztam:
mérőszám+ mértékegység
a.)
T= 18,72 cm2 Ebben
az esetben a T= a*ma képlet kellett
b.)
T= 12 cm2 Itt a T= e*f/2 képlet alapján
lehetett számolni.
Nos, remélem, jól
számoltam az eredményeket, sokan szépen dolgoztatok, ráadásul be is tartottátok
a határidőt! Ügyesek vagytok!
Ma még mindig gyakorlás
van!
A trapéz kerül ma „terítékre”.
A munkafüzetben lesznek a
feladatok, de a füzetben kell dolgoznotok.
A következő feladatokat
oldjátok meg: Mf.77/A feladatsor 2.a,
5, 6
A munkátokról nem kérek
fotót.
Jó munkát!
Szép napot kívánok!
04.22. Biológia Ízeltlábúak törzse 2.rész
Sziasztok Gyerekek!
A mai óra anyaga : A legnépesebb állatcsoport tk.149-150. o. ( rovarok)+ Mf. 63.o.2.,3.,4.,feladatok
A mai óra anyaga : A legnépesebb állatcsoport tk.149-150. o. ( rovarok)+ Mf. 63.o.2.,3.,4.,feladatok
Rovarok osztálya
A ma élő állatfajok több, mint 75%-a rovar
1. Besorolása Állatok országa/ ízeltlábúak törzse / rovarok osztálya
2. Testfelépítés Testtájak:
3. Kültakarója: kitines
4. Légzés : légcsövek ( egész testet behálózzák), potrohon
4. Mozgása: izmokkal, három pár ízelt láb, szárnyak
szitakötők 1p hártyás 1p hártyás Széleslábú szitakötő
hártyásszárnyúak 1p hártyás 1p hártyás hangyák: Erdei vöröshangya
méhek: Házi méh
kétszárnyúak 1p billér (*) 1p hártyás legyek: Házi légy
5. Táplálkozása
életmódja növényevő, ragadozó, lebontó; pl. méh, darázs, légy
táplálékszerzése szájszerve: pl. bogarak rágó, lepke nyaló-szívó, szúnyog szúró-szívó
6. Szaporodása petékkel, belső megtermékenyítéssel
7. Egyedfejlődése átalakulásos
kifejlés egyenesszárnyúak pl. sáska
átváltozás szitakötők
teljes átalakulás bogarak, kétszárnyúak pl. szúnyog.
A ma élő állatfajok több, mint 75%-a rovar
1. Besorolása Állatok országa/ ízeltlábúak törzse / rovarok osztálya
2. Testfelépítés Testtájak:
- fej:
-
1 pár csáp (tapintás, szaglás)
-
szájszerv (alaptípus: rágó szájszerv, ami a táplálkozástól függően módosult)
-
szem (összetett)
-
tor:
-
3 pár ízelt láb
-
szárnyak (0, 1 vagy 2 pár)
-
potroh
-
teleszkópszerűen összehúzható (légzőmozgások miatt)
3. Kültakarója: kitines
4. Légzés : légcsövek ( egész testet behálózzák), potrohon
4. Mozgása: izmokkal, három pár ízelt láb, szárnyak
szitakötők 1p hártyás 1p hártyás Széleslábú szitakötő
hártyásszárnyúak 1p hártyás 1p hártyás hangyák: Erdei vöröshangya
méhek: Házi méh
darazsak: Német darázs
egyenesszárnyúak 1p hártyás 1p bőrszerű szöcskék: Zöld lombszöcske
sáskák: Olaszsáska
tücskök: Mezei tücsök
bogarak 1p hártyás 1p kemény fedő Májusi cserebogár, 7pettyes katicabogárkétszárnyúak 1p billér (*) 1p hártyás legyek: Házi légy
szúnyogok: Gyötrő szúnyog
(*) billér: A kétszárnyúak első pár szárnyából kifejlődő dobverő alakú egyensúlyozó szerv.5. Táplálkozása
életmódja növényevő, ragadozó, lebontó; pl. méh, darázs, légy
táplálékszerzése szájszerve: pl. bogarak rágó, lepke nyaló-szívó, szúnyog szúró-szívó
6. Szaporodása petékkel, belső megtermékenyítéssel
7. Egyedfejlődése átalakulásos
kifejlés egyenesszárnyúak pl. sáska
átváltozás szitakötők
teljes átalakulás bogarak, kétszárnyúak pl. szúnyog.
Angol E
Good morning!
Task 4 today: 1-2.
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Have a nice day.
Tóthné VK
Task 4 today: 1-2.
- TK 63/6a storyból Jelentése: más helyre kell mennünk, hogy csináljunk vmit, pl.menjünk és együnk = Let's go and eat.
- TK 63/6c Füz-be: Párbeszéd 1-8: csak 2 sor.1. sor:javaslat, 2.:elfogadás( OK/ Good idea,stb) + I'll go and...+ kép feletti megfelelő kifejezés
- MF 50/1 (Help: TK story)
- MF 50/2 Szórend!
- Mf 50/3 Használd az előző mondatokat!
- TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Have a nice day.
Tóthné VK
Normál német
Hallo!
Legutóbb Hamburgról olvastál. Az olvasmány kulcsszavait kell kiegészítened a betűrejtvényben és beírnod a mondatokba!
Mf. 73/1 a,b
Legutóbb Hamburgról olvastál. Az olvasmány kulcsszavait kell kiegészítened a betűrejtvényben és beírnod a mondatokba!
Mf. 73/1 a,b
Irodalom
Sziasztok!
Köszönöm az eddig elküldött fogalmazásokat a Baradlay fiúkról. MINDENKI küldje a héten, mert jegyet is kaptok rá.
Olvassátok el a tk. 159. 164-165. 170-171. oldalát!
Oldjátok meg a következő játékos feladatokat!
https://learningapps.org/4989237
https://learningapps.org/4998962
https://learningapps.org/4998898
https://learningapps.org/4866216
https://learningapps.org/4752960
Köszönöm az eddig elküldött fogalmazásokat a Baradlay fiúkról. MINDENKI küldje a héten, mert jegyet is kaptok rá.
Olvassátok el a tk. 159. 164-165. 170-171. oldalát!
Oldjátok meg a következő játékos feladatokat!
https://learningapps.org/4989237
https://learningapps.org/4998962
https://learningapps.org/4998898
https://learningapps.org/4866216
https://learningapps.org/4752960
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
Földrajz 06.11.
Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat,...
-
Sziasztok! Nézzétek meg a videókat! https://videotanar.hu/tananyagok/644/az-egyszeru-mondat-elemzese-minosegjelzo-es-kijelolojelzo/ ht...
-
Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat,...
-
Sziasztok Gyerekek! A tegnapelőtti REDMENTA dolgozatot nem mindenki töltötte ki! A mai óra anyaga Tk. 143-145.o. + Mf. 61.o. 1,2,3,4 + v...