2020. április 20., hétfő

Katolikus hittan


7. évfolyam
Téma: A visszakapható élet

ÉRDEKLŐDÉS FELKELTÉSE:
Régi szokás, hogy amikor a húsvéti időben – húsvétvasárnaptól pünkösdig - két keresztény találkozik, így köszöntik egymást:
Köszöntés: - Krisztus feltámadt! Válasz: - Valóban feltámadt!
Ez a téma is erről szól!

Ismétlés:

Itt egy emlékeztető játék: https://learningapps.org/display?v=pkcuuahe520

Új leckénk a 116-119. oldalakon található.
- Kérlek, olvasd el a címet, idézetet és az imádságot!
- Töltsd ki az idézet alatti feladatot: - Veszítettél-e már el úgy valakit/valamit, hogy később megtaláltad?

TOVÁBBADOTT ÉLET ÉS VISSZAKAPOTT ÉLET
- Már te is átéltél néhány őszt, és telet. Láttad a természet hogyan válik szinte „élettelenné”.
S most újra itt a gyönyörű tavasz: növények rügyeznek, virágoznak, állatok hozzák elő kicsinyeiket…
Tavaszi videó, alkalmas az elcsendesedésre, és imára: https://www.youtube.com/watch?v=KdKgdHxYs10

Wass Albert: Látható az Isten
Fűben, virágban, dalban, fában,
születésben és elmúlásban,
mosolyban, könnyben, porban, kincsben,
ahol sötét van, ahol fény ég,
nincs oly magasság, nincs oly mélység,
amiben ő benne nincsen.
Arasznyi életünk alatt
nincs egy csalóka pillanat,
mikor ne lenne látható az Isten.

ILLUSZTRÁLT MAGYARÁZAT:

- Megújul a természet. És az ember? 117. oldalról folytasd, és húzd alá a szövegben:
„Bizony, bizony mondom nektek:________________________________________________
- Ezt Jézus ránk, emberekre érti, akiknek Isten örök életet szeretne ajándékozni.

A 117. oldal jobb szélén egy hiányos történetet találsz Jézus életéből. Egészítsd ki!
Videó: Lázár feltámasztása – 5 perc: https://www.youtube.com/watch?v=8WYs4s7QBX4
JÉZUS HALÁLA ÉS FELTÁMADÁSA egészen más esemény – János evangéliumából - (Tk 117-118. old.)
17Ő pedig keresztjét hordozva kiment az úgynevezett Koponyahelyre, amelyet héberül Golgotának neveznek.
23A katonák pedig, … megfeszítették Jézust, …
Három órányi szenvedés után … azt mondta: »Beteljesedett!« És fejét lehajtva kilehelte lelkét.
31A zsidók pedig, mivel készületnap volt, kérték Pilátust, hogy törjék meg lábszárcsontjaikat, és vegyék le
őket, hogy a testek ne maradjanak ott a kereszten szombatra, mert az a szombat nagy nap volt.
33Amikor azonban Jézushoz értek, mivel látták, hogy ő már meghalt, nem törték meg
a lábszárát, 34hanem az egyik katona lándzsával megnyitotta oldalát, amelyből azonnal vér és víz jött ki.
40Fogták tehát Jézus testét, és a fűszerekkel együtt gyolcsruhákba göngyölték, ahogy a zsidóknál temetni
szokás. 41Azon a helyen, ahol felfeszítették őt, volt egy kert, és a kertben egy új sírbolt, amelyben még senki
sem feküdt. 42Mivel a sír közel volt, a zsidók készületnapja miatt oda helyezték Jézust.
Mária Magdolna a hét első napján kora reggel, amikor még sötét volt, a sírhoz ment, és látta, hogy a kő el
van mozdítva
19Mikor azon a napon, a hét első napján este lett, és a helyiség ajtaja, ahol a tanítványok összegyűltek, be
volt zárva a zsidóktól való félelem miatt, eljött Jézus, megállt középen, és azt mondta nekik:
» Békesség nektek! «
20Miután ezt mondta, megmutatta nekik a kezét és az oldalát. A tanítványok megörültek, amikor meglátták
az Urat. 21Aztán újra szólt hozzájuk:» Békesség nektek!

IGAZ – HAMIS: 118. oldal bal szélén Segítségül: https://learningapps.org/display?v=px6hr3nzj20

KAPCSOLAT AZ ÉLETTEL:
Házi feladat
JÉZUS ÉLETE MA
- Feltámadásának ugyan nincs tanúja, mégis miből következtetünk arra, hogy feltámadt? 118. old.
- Milyen sajátos módokon maradt köztünk Jézus? 118. old.
https://learningapps.org/display?v=pbdtc4qmc20
- Mi jelzi templomainkban, hogy Jézus jelen van az Eukarisztiában? 119. old.

ÖSSZEGZÉS:
Döntöttem: Tudatosan figyelek az éledő természetre, mert én is meg akarok újulni.

IMA:
Imádság: nagyböjtben nem szokás énekelni az „alleluját (héber hallelujah) = 'dicsérjétek az Urat!”,
most küldök nektek egy igazán örömteli dicsőítő énekes imádságot:

KRISZTUS FELTÁMADT! - VALÓBAN FELTÁMADT!

04.20. Református hittan

Sziasztok!
Jól telt a szünet, jól vagytok? :-)
Ha már digitális tanrend, jöjjön egy ppt:

http://refpedi.hu/hatteranyagok/digitalis%20hittan/5het/7.o.%20Hitvall%C3%B3k%20az%20egyh%C3%A1zt%C3%B6rt%C3%A9nelemben.1.%20r%C3%A9sz.2020.0406SzA.pptx

Vigyázzatok magatokra, imádkozzunk tovább!

Fizika 04.20.

TÉMAZÁRÁS
 
GRATULÁLOK azoknak a tanulóknak, akik belefektették az energiájukat és megcsinálták a projektmunkát! Barna, Barbi, Levi, Luca, Petra, Alexa, Emma, Blanka
A ti feladatotok már csak öt kérdés megválaszolása:
Nyomás projektzáró dolgozat ITT (péntekig kérem kitölteni)

Akik korábban a témazáróra jelentkeztek, (Bence,Patrik,Zsolti) szintén teljesítették a kötelezettségüket, helyt is álltak, nekik most pihenő, legközelebb a videós órán látjuk egymást a Teams-ben, április 27-én, 10 órakor. :)

!!!AKIK SEM PROJEKTET, SEM TÉMAZÁRÓT NEM ÍRTAK, FIGYELEM!!! 
Az értékelést senki sem kerülheti el, ezért új témazárót állítottam össze: Enikő, Ádám, Tibi, Zsani, Robi, Kitti, Medox --> április 24-dikén, pénteken témazáró dolgozatot írtok! Tessék beállítani az ébresztőt, a dolgozat csak 8:00-8:45-ig írható a Redmentában, akkor amikor fizika órád lenne az iskolában! Aznap reggel fölteszem a blogra a direktcímet.

Itt a blogbejegyzés alatt kérem mindenki írja ki a nevét és azt, hogy mi a heti feladata! (projektzárás, pihenő vagy témazáró pénteken)

Blankát külön dicséretben részesítem, a projektmunkája olyan összeszedett és kiváló lett, hogy ő a projektdolgozat megírása alól is mentesül, hiszen megválaszolta az összes kérdést. A jövő héten minden projektmunkát bemutatunk, április 27-én 10 órakor kötelező jelenlét a Teamsben!

Jó munkát: Busi Judit
 

Földrajz 04.20.

Sziasztok!

Ma nem kaptok új feladatot, amit legutóbb feladtam-Amerika összefoglalása a munkafüzetben-úgy látom nehéznek bizonyult.
Aki még nem csinálta meg, küldök egy kis segítséget,de azok is javíthatnak,akik már elküldték nekem!Mindenképpen értékelem a határidő betartását,ami nem az erőssége mindenkinek!

Új határidő: 22.SZERDA ( csütörtökön már szeretnék érdemjegyeket beírni mindenkinek!! )

Nézzük!!👀

Munkafüzet 34.oldal 1.feladat 

Melyik szerkezeti forma hogyan keletkezett?- gondolj arra,pl. egy röghegység hogyan jön létre-összetöredezik,rögökre darabolódik,a rögök elmozdulnak-vetődnek!!Egy gyűrthegység hogyan jön létre??? stb.

Munkafüzet 34.oldal 2.feladat

A tájak számát a táblázatba írd be! Atlasz segítségével remélem nem okoz gondot. ( Mf.26.old. )
A felszínformák csoportjait az 1-es feladatból másold ide,persze gondold végig,mely tájhoz melyiket írod.A Kanadai-ősföld,Brazil-ősföld-jele is mutatja,Guyanai-hegyvidék= ősföldek!! Így tovább!

Munkafüzet 35.oldal 3,4,5.feladat

Színezni kell a nevezetes szélességi körök közötti éghajlati övezeteket!
A munkafüzetben a 27 vagy 29.oldalon közösen javítottuk még órán a feladatokat,az nagy segítség lehet!

Munkafüzet 37.oldal 10,11,12.feladat

A tankönyv első leckéje volt a földtörténeti idők!! Oda lapozz vissza és nagyon szépen megtalálod,hogy mikor milyen ásványkincs vagy energiahordozó keletkezett!

A 11-es feladathoz atlasz kell,az nem okozhat gondot!
A 12-es feladatnál gondolj Amerika területi méreteire!! Tk.58.oldal-közlekedés


Keressetek,ha valami még ezek után sem megy!! 😉😉

Technika 04.20.

Kedves Szülők ! Kedves Gyerekek ! 


Sok szép házi feladatot kaptam tőletek E-mailen, köszönöm szépen az aktivitást !

Folytatjuk  a tananyagot a kertészkedés vezérfonala mentén.
A mai órán témája : Növények tápoldatos termesztése

A vázlat leírása előtt nézzétek meg a következő oldalt, ahol a tápoldatos termesztéssel kapcsolatos fotókat láthattok .

TÁPOLDATOS TERMESZTÉS FOTÓK 

A füzetbe írjátok le a következő vázlatot !
  • Növények tápoldatos termesztése 

A növények fejlődéséhez biztosítanunk kell az alapvető életfeltételeket:
  1. napfény 
  2. hőmérséklet
  3. víz 
  4. oxigén 
  5. tápanyag 
Nézd meg  a következő kisfilmet a fotoszintézisről !

FOTOSZINTÉZIS

A hidrokultúrás- más néven vízkultúrás -eljárás rövid lényege:
  • A növény gyökere nem  a talajból, hanem a tápanyagoldatból szívja fel  a szükséges tápsót.
  • USA-ban 1921-ben végeztek ezzel az eljárással kapcsolatos kísérletet.
  • 1950-es években Európa több országában is megjelent az eljárás .
  • 1975- től szinte csak ezzel a módszerrel termesztik  a paprikát, paradicsomot, uborkát, virágok többségét.
  • Talaj helyett gyökérrögzítő támasztóréteget használnak .Pl.: fakérget, kókuszrostot, kőzetgyapotot. 
  • A tápoldatban minden elem megtalálható, amelyekre a növénynek szüksége van . (kálium, kalcium, magnézium, mikroelemek)
  • Magas színvonalú fejlett technikai hátteret kíván .
  • Tápoldatozást számítógép-vezérlés biztosítja .
A hidrokultúrás telep létrehozása nagy befektetést igényel. Ez a termesztési mód egész Európában versenyképes, megfelel minden minőségi követelménynek. Nemcsak a zöldségtermesztésben, hanem a dísznövénytermesztésben is elterjedt.

Tekintsétek meg  a következő bejátszást a tápoldatos termesztésről!

TÁPOLDATOS TERMESZTÉS

Házi feladat :  
  1. Akinek van elmaradása legyen kedves pótolja !
  2. Vázlat lemásolása a technika füzetbe ! 
  3. A füzetedről küldj fotót az epitok.5.a@gmail.com e-mail címre !
  4. HATÁRIDŐ: 2020.ÁPRILIS 30 . 
További szép, eredményes hetet kívánok mindenkinek  !

Boros Pál








2020. április 18., szombat

Teams aktuális

Jó reggelt 7.b!

Megdicsérlek Benneteket, mert már több mindenkinek sikerült (7 tanuló) a tegnapi útmutató alapján belépni a Teams-be. (Ha nem olvastad, akkor a tegnapi bejegyzéseknél megtalálod!)

Az alábbi tanulókat kérem, hogy írjanak messengeren vagy emailben a felhasználónevükért és próbálják meg a belépést azon az eszközön, amin dolgoznak. Akkor is várom a visszajelzést, ha ez technikai akadályba ütközik.

Akik még nem léptek be:
Hosszú Patrik
Lózsi Ádám (a felhasználónevet-jelszót már megkapta)

Ahogy sikerül belépnetek, ezt a listát javítani fogom és törlöm innen a nevét!
Akiknek már sikerült belépni 04.20.17:20-ig: 9 fő

Üdvözlettel:
Lakatosné Anita néni

2020. április 17., péntek

rajz KÉRÉS!!!!

Kedves Gyerekek!

Egy kéréssel fordulok felétek!

Azon tanulók, akik valamilyen okból még nem jelentkeztek, nem küldtek el semmilyen feladat megoldásokat rajzból, sok szeretettel várom az alkotásokat!😎

Akik úgy gondolják, hogy összegyűjtik a kiírt feladatok az alkotásait,kérem őket, legyenek szívesek ezen változtatni, s lefényképezni és elküldeni a már megadott e-mail címre.
 NE GYŰJTSÉK ÖSSZE!!! Mert úgy tudom, mindenkinek van valamilyen internet elérése. Könnyebbség lesz ez számotokra is!

Akik e-mailon vagy más forráson keresztül már jelentkeztek, azoknak tárgytalan az üzenet!
Azon diákoknak szól, akik még egy feladat megoldást sem küldtek semmilyen formában!

Akik már küldtek nekik szóbeli dicséret!!!👍👍

Köszönöm megértéseteket!
Szép hétvégét!
Zsuzsi néni

Földrajz 06.11.

Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat,...