Hallo!
Legutóbb megnéztétek Hamburgról a képeket, ma olvasni fogtok róla.
Tk. 107. o. Fordítsátok le írásban az olvasmányt! Használjátok a könyv végén található szószedetet segítségül!
2020. április 21., kedd
Angol E
Good morning!
Task 4 today:
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Have a nice day.
Tóthné VK
Task 4 today:
- TK 63/5a Jelöld a 'just' helyét! Story segít. (just= épp most +Present perfect) Help: MF 73/5.6
- TK 63/5b Füz-be Szórend: A Si(have/has) just Fi3 B.
- TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Have a nice day.
Tóthné VK
2020. április 20., hétfő
Katolikus hittan
7. évfolyam
Téma: A visszakapható élet
ÉRDEKLŐDÉS FELKELTÉSE:
Régi
szokás, hogy amikor a húsvéti időben –
húsvétvasárnaptól pünkösdig - két
keresztény találkozik, így köszöntik egymást:
Köszöntés:
- Krisztus feltámadt! Válasz: - Valóban feltámadt!
Ez a téma is erről szól!
Ismétlés:
Itt
egy emlékeztető játék: https://learningapps.org/display?v=pkcuuahe520
Új leckénk a
116-119. oldalakon található.
- Kérlek,
olvasd el a címet, idézetet és az imádságot!
- Töltsd
ki az idézet alatti feladatot: - Veszítettél-e már el úgy valakit/valamit, hogy később
megtaláltad?
TOVÁBBADOTT ÉLET ÉS VISSZAKAPOTT ÉLET
- Már te
is átéltél néhány őszt, és telet. Láttad a természet hogyan válik szinte
„élettelenné”.
S
most újra itt a gyönyörű tavasz: növények rügyeznek, virágoznak, állatok hozzák
elő kicsinyeiket…
Tavaszi
videó, alkalmas az elcsendesedésre, és imára: https://www.youtube.com/watch?v=KdKgdHxYs10
Wass Albert: Látható az Isten
Fűben, virágban, dalban, fában,
születésben és elmúlásban,
mosolyban, könnyben, porban, kincsben,
ahol sötét van, ahol fény ég,
nincs oly magasság, nincs oly mélység,
amiben ő benne nincsen.
Arasznyi életünk alatt
nincs egy csalóka pillanat,
mikor ne lenne látható az Isten.
ILLUSZTRÁLT MAGYARÁZAT:
- Megújul
a természet. És az ember? 117. oldalról folytasd, és húzd alá a szövegben:
„Bizony,
bizony mondom nektek:________________________________________________
- Ezt Jézus
ránk, emberekre érti, akiknek Isten örök életet szeretne ajándékozni.
A 117. oldal jobb szélén egy
hiányos történetet találsz Jézus életéből. Egészítsd
ki!
Videó: Lázár feltámasztása –
5 perc: https://www.youtube.com/watch?v=8WYs4s7QBX4
JÉZUS HALÁLA ÉS FELTÁMADÁSA egészen
más esemény – János evangéliumából - (Tk 117-118. old.)
17Ő
pedig keresztjét hordozva kiment az úgynevezett Koponyahelyre, amelyet héberül
Golgotának neveznek.
23A
katonák pedig, … megfeszítették Jézust, …
Három
órányi szenvedés után … azt mondta: »Beteljesedett!« És fejét lehajtva kilehelte lelkét.
31A
zsidók pedig, mivel készületnap volt, kérték Pilátust, hogy törjék meg
lábszárcsontjaikat, és vegyék le
őket,
hogy a testek ne maradjanak ott a kereszten szombatra, mert az a szombat nagy
nap volt.
33Amikor
azonban Jézushoz értek, mivel látták, hogy ő már meghalt, nem törték meg
a lábszárát, 34hanem
az egyik katona lándzsával
megnyitotta oldalát,
amelyből azonnal vér és víz jött ki.
40Fogták
tehát Jézus testét, és a fűszerekkel együtt
gyolcsruhákba göngyölték, ahogy
a zsidóknál temetni
szokás.
41Azon a helyen, ahol felfeszítették őt, volt egy kert, és
a kertben egy új sírbolt, amelyben még senki
sem
feküdt. 42Mivel a sír közel volt, a zsidók készületnapja miatt oda helyezték Jézust.
Mária Magdolna a hét első napján kora reggel, amikor még sötét volt, a sírhoz ment, és látta, hogy a
kő el
van
mozdítva
19Mikor
azon a napon, a hét első napján este lett, és a helyiség ajtaja, ahol a tanítványok összegyűltek,
be
volt
zárva a zsidóktól való félelem miatt, eljött Jézus, megállt középen,
és azt mondta nekik:
»
Békesség nektek! «
20Miután
ezt mondta, megmutatta nekik a
kezét és az oldalát. A
tanítványok megörültek, amikor meglátták
az
Urat. 21Aztán újra szólt hozzájuk:» Békesség nektek!
KAPCSOLAT AZ ÉLETTEL:
Házi feladat
JÉZUS ÉLETE MA
- Feltámadásának
ugyan nincs tanúja, mégis miből következtetünk arra, hogy feltámadt? 118. old.
- Milyen
sajátos módokon maradt köztünk Jézus? 118. old.
https://learningapps.org/display?v=pbdtc4qmc20
- Mi
jelzi templomainkban, hogy Jézus jelen van az Eukarisztiában? 119. old.
ÖSSZEGZÉS:
Döntöttem: Tudatosan
figyelek az éledő természetre, mert én is meg akarok újulni.
IMA:
Imádság: nagyböjtben
nem szokás énekelni az „alleluját (héber hallelujah)
= 'dicsérjétek az Urat!”,
most
küldök nektek egy igazán örömteli dicsőítő énekes imádságot:
KRISZTUS FELTÁMADT! - VALÓBAN
FELTÁMADT!
04.20. Református hittan
Sziasztok!
Jól telt a szünet, jól vagytok? :-)
Ha már digitális tanrend, jöjjön egy ppt:
http://refpedi.hu/hatteranyagok/digitalis%20hittan/5het/7.o.%20Hitvall%C3%B3k%20az%20egyh%C3%A1zt%C3%B6rt%C3%A9nelemben.1.%20r%C3%A9sz.2020.0406SzA.pptx
Vigyázzatok magatokra, imádkozzunk tovább!
Jól telt a szünet, jól vagytok? :-)
Ha már digitális tanrend, jöjjön egy ppt:
http://refpedi.hu/hatteranyagok/digitalis%20hittan/5het/7.o.%20Hitvall%C3%B3k%20az%20egyh%C3%A1zt%C3%B6rt%C3%A9nelemben.1.%20r%C3%A9sz.2020.0406SzA.pptx
Vigyázzatok magatokra, imádkozzunk tovább!
Fizika 04.20.
TÉMAZÁRÁS
A ti feladatotok már csak öt kérdés megválaszolása:
Nyomás projektzáró dolgozat ITT (péntekig kérem kitölteni)
Akik korábban a témazáróra jelentkeztek, (Bence,Patrik,Zsolti) szintén teljesítették a kötelezettségüket, helyt is álltak, nekik most pihenő, legközelebb a videós órán látjuk egymást a Teams-ben, április 27-én, 10 órakor. :)
!!!AKIK SEM PROJEKTET, SEM TÉMAZÁRÓT NEM ÍRTAK, FIGYELEM!!!
Az értékelést senki sem kerülheti el, ezért új témazárót állítottam össze: Enikő, Ádám, Tibi, Zsani, Robi, Kitti, Medox --> április 24-dikén, pénteken témazáró dolgozatot írtok! Tessék beállítani az ébresztőt, a dolgozat csak 8:00-8:45-ig írható a Redmentában, akkor amikor fizika órád lenne az iskolában! Aznap reggel fölteszem a blogra a direktcímet.Itt a blogbejegyzés alatt kérem mindenki írja ki a nevét és azt, hogy mi a heti feladata! (projektzárás, pihenő vagy témazáró pénteken)
Blankát külön dicséretben részesítem, a projektmunkája olyan összeszedett és kiváló lett, hogy ő a projektdolgozat megírása alól is mentesül, hiszen megválaszolta az összes kérdést. A jövő héten minden projektmunkát bemutatunk, április 27-én 10 órakor kötelező jelenlét a Teamsben!
Jó munkát: Busi Judit
Földrajz 04.20.
Sziasztok!
Ma nem kaptok új feladatot, amit legutóbb feladtam-Amerika összefoglalása a munkafüzetben-úgy látom nehéznek bizonyult.
Aki még nem csinálta meg, küldök egy kis segítséget,de azok is javíthatnak,akik már elküldték nekem!Mindenképpen értékelem a határidő betartását,ami nem az erőssége mindenkinek!
Új határidő: 22.SZERDA ( csütörtökön már szeretnék érdemjegyeket beírni mindenkinek!! )
Nézzük!!👀
Munkafüzet 34.oldal 1.feladat
Melyik szerkezeti forma hogyan keletkezett?- gondolj arra,pl. egy röghegység hogyan jön létre-összetöredezik,rögökre darabolódik,a rögök elmozdulnak-vetődnek!!Egy gyűrthegység hogyan jön létre??? stb.
Munkafüzet 34.oldal 2.feladat
A tájak számát a táblázatba írd be! Atlasz segítségével remélem nem okoz gondot. ( Mf.26.old. )
A felszínformák csoportjait az 1-es feladatból másold ide,persze gondold végig,mely tájhoz melyiket írod.A Kanadai-ősföld,Brazil-ősföld-jele is mutatja,Guyanai-hegyvidék= ősföldek!! Így tovább!
Munkafüzet 35.oldal 3,4,5.feladat
Színezni kell a nevezetes szélességi körök közötti éghajlati övezeteket!
A munkafüzetben a 27 vagy 29.oldalon közösen javítottuk még órán a feladatokat,az nagy segítség lehet!
Munkafüzet 37.oldal 10,11,12.feladat
A tankönyv első leckéje volt a földtörténeti idők!! Oda lapozz vissza és nagyon szépen megtalálod,hogy mikor milyen ásványkincs vagy energiahordozó keletkezett!
A 11-es feladathoz atlasz kell,az nem okozhat gondot!
A 12-es feladatnál gondolj Amerika területi méreteire!! Tk.58.oldal-közlekedés
Keressetek,ha valami még ezek után sem megy!! 😉😉
Ma nem kaptok új feladatot, amit legutóbb feladtam-Amerika összefoglalása a munkafüzetben-úgy látom nehéznek bizonyult.
Aki még nem csinálta meg, küldök egy kis segítséget,de azok is javíthatnak,akik már elküldték nekem!Mindenképpen értékelem a határidő betartását,ami nem az erőssége mindenkinek!
Új határidő: 22.SZERDA ( csütörtökön már szeretnék érdemjegyeket beírni mindenkinek!! )
Nézzük!!👀
Munkafüzet 34.oldal 1.feladat
Melyik szerkezeti forma hogyan keletkezett?- gondolj arra,pl. egy röghegység hogyan jön létre-összetöredezik,rögökre darabolódik,a rögök elmozdulnak-vetődnek!!Egy gyűrthegység hogyan jön létre??? stb.
Munkafüzet 34.oldal 2.feladat
A tájak számát a táblázatba írd be! Atlasz segítségével remélem nem okoz gondot. ( Mf.26.old. )
A felszínformák csoportjait az 1-es feladatból másold ide,persze gondold végig,mely tájhoz melyiket írod.A Kanadai-ősföld,Brazil-ősföld-jele is mutatja,Guyanai-hegyvidék= ősföldek!! Így tovább!
Munkafüzet 35.oldal 3,4,5.feladat
Színezni kell a nevezetes szélességi körök közötti éghajlati övezeteket!
A munkafüzetben a 27 vagy 29.oldalon közösen javítottuk még órán a feladatokat,az nagy segítség lehet!
Munkafüzet 37.oldal 10,11,12.feladat
A tankönyv első leckéje volt a földtörténeti idők!! Oda lapozz vissza és nagyon szépen megtalálod,hogy mikor milyen ásványkincs vagy energiahordozó keletkezett!
A 11-es feladathoz atlasz kell,az nem okozhat gondot!
A 12-es feladatnál gondolj Amerika területi méreteire!! Tk.58.oldal-közlekedés
Keressetek,ha valami még ezek után sem megy!! 😉😉
Technika 04.20.
Kedves Szülők ! Kedves Gyerekek !
Sok szép házi feladatot kaptam tőletek E-mailen, köszönöm szépen az aktivitást !
Folytatjuk a tananyagot a kertészkedés vezérfonala mentén.
A mai órán témája : Növények tápoldatos termesztése
A vázlat leírása előtt nézzétek meg a következő oldalt, ahol a tápoldatos termesztéssel kapcsolatos fotókat láthattok .
TÁPOLDATOS TERMESZTÉS FOTÓK
A füzetbe írjátok le a következő vázlatot !
Növények tápoldatos termesztése
- napfény
- hőmérséklet
- víz
- oxigén
- tápanyag
FOTOSZINTÉZIS
A hidrokultúrás- más néven vízkultúrás -eljárás rövid lényege:
- A növény gyökere nem a talajból, hanem a tápanyagoldatból szívja fel a szükséges tápsót.
- USA-ban 1921-ben végeztek ezzel az eljárással kapcsolatos kísérletet.
- 1950-es években Európa több országában is megjelent az eljárás .
- 1975- től szinte csak ezzel a módszerrel termesztik a paprikát, paradicsomot, uborkát, virágok többségét.
- Talaj helyett gyökérrögzítő támasztóréteget használnak .Pl.: fakérget, kókuszrostot, kőzetgyapotot.
- A tápoldatban minden elem megtalálható, amelyekre a növénynek szüksége van . (kálium, kalcium, magnézium, mikroelemek)
- Magas színvonalú fejlett technikai hátteret kíván .
- Tápoldatozást számítógép-vezérlés biztosítja .
Tekintsétek meg a következő bejátszást a tápoldatos termesztésről!
TÁPOLDATOS TERMESZTÉS
Házi feladat :
- Akinek van elmaradása legyen kedves pótolja !
- Vázlat lemásolása a technika füzetbe !
- A füzetedről küldj fotót az epitok.5.a@gmail.com e-mail címre !
- HATÁRIDŐ: 2020.ÁPRILIS 30 .
Boros Pál
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
Földrajz 06.11.
Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat,...
-
Kedves 7.a! Kellemes nyarat kívánok Mindenkinek! Legyen olyan ez a néhány hét, amilyennek szeretnétek! Kezdődik a vakáció s...
-
Sziasztok! Lezártuk a jegyeket,zárjuk a tanévet! Jó pihenést kívánok mindenkinek a nyári szünetben!Vigyázzatok Magatokra,mozogjatok sokat,...
-
Ismételd át a nyomásról tanultakat! Nézd át a füzetedben: - szilárd testek nyomása - folyadékok nyomása, hidrosztatikai nyomás, Arkhiméd...